Vitlök? :O

Jag har börjat tänka väldigt mycket på gamla minnen. Eller om man nu kan kalla dom för gamla.. Allting var perfekt då. Eller? Jag har bra kompis, pojkvän och allting hemma började redas ut. Men såklart, så fort en sak blir bra, så skiter en annan sig. Så nu, nu har jag knappt några vänner och ingen pojkvän. Jag kanske inte borde klaga så mycket. Jag menar, typ varenda vuxen säger att tonårslivet var såhär, så ja.. Varför skulle jag då behöva klaga och säga emot?

Vi här hemma har pratat om att flytta också. Fast vi flyttar om två år. Både jag och Erik vill flytta tidigare, men vad kan vi göra åt den saken? När jag börjar gymnasiet så hoppas jag på att börja uppe i Dalarna. Låter säkert helt galet, men pappa säger att dt inte är helt omöjligt, så.. Möjligheterna finns ju såklart. Men dt är alla dom där sakerna som; Hur kommer jag kunna få pengar till allt? Finns dt ens plats för mig på nån skola där uppe? Suck ! Så mycket saker för en enda flicka. Men eftersom att dt inte är omöjligt så ska jag inte klaga. Jag hoppas verkligen på att få komma ifrån den här skithålan, så jag ska ha Dalarna som motivation. I will keep my head up!

Den 18:e Augusti är ett mycket speciellt datum. Min underbara Mask kommer ner hit till Stockholm. Fast bara över dagen, men hallå? Jag klagar inte! Inte för en sekung vafan. xD  Att han kommer.. Ooh, positiv tanke! Fast jag har ingen aning om vad vi ska göra. På kvällen då är dt The Voice 07 i Kungsan, men eftersom att Maski inte får vara i stan mer än över dagen, så insisterar han på att åka hem innan dt börjar. Sad but true! =/ 

Jag har kommit på en sak idag. När skolan börjar, kommer jag se ut som en vitlök. Ialla fall jämfört mot dom andra. Jag har ju liksom inte solat någonting på typ hela sommaren, så jag har ju inte fått nån vidare färg på min kropp. Jag såg ett foto på Malle idag, och hon är ju brun som en neger typ. :O  Hur lyckas man? Jag vill ju också. Men jag tror jag vet varför jag inte blir brun, och dt är nog för att jag hatar att sola. Varmt och svettigt är dt bara. Usch! Nej, jag föredrar att sitte på verandan under taket med en skvaller-tidning. xD

I helgen ska jag ta moppe-kort förresten. Ska bli riktigt skoj. Eller, inte själva teorin, men att få kortet. :)  Klockan 09:45 ska jag vara i stan på Lördag. Och någonstans runt 21:00 är jag hemma igen. Sen på Söndag så ska jag vara i stan klockan 08:00, men då får jag ialla fall sjuss dit. Jag ska inte klaga över tidiga mornar, för jag är ganska så säker på att dt är värt besväret. En väldigt posetiv sak är också att Sarah ska gå samma kurs i helgen. Sarah och Emma tror jag att dt var. Så jag slipper ju vara där själv, vilket stackars lilla Christa behövde.

Alltså snacka om dåligt. Jag har fått höra från flera stycken nu att dom inte orkar läsa min blogg bara för att dt står för mycket. Liksom, hallå? En blogg är en blogg. Visst, vissa föredrar kortare inlägg, men att inte orka läsa för att dt står för mkt? Haha ! Dt var nästan den töntigaste ursäkten jag någonsin hört. Och dt är inte bara en som tycker så, dt är flera. Jag vill inte höra sådanna onödiga kommentarer. Om dt är så dom tycker, så kan dom läsa någon annans blogg som är kortare.

Påtal om blogg här nu. Jag läste Sarahs blogg (www.sajjo.blogg.se), och i den hade hon skrivit ett inlägg till mig. Haha! Eller, dt var typ som till mig stod dt. Men värsta gulligt. :D  Dt var första gången någon tillägnat någonting sådant till mig, så dt var väldigt sött gjort. Tack så mkt Sarah, jag älskar din blogg! :)

Nej, nu vet inte jag längre vad jag ska skriva. Tror jag ska prata lite med Boobie på msn. Han verkar vilja prata.. Sen ska jag nog sova, jag måste plugga väldigt mycket när jag vaknar. Puss pårej!

- Sussu. <3

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

På lördag då ska sthlm se upp xD Och jag håller med dig, en blogg är liksom nått som ska vara långt, det är typ som en öppen dagbok på internet från hela början liksom =) LÖV JÅR BLOGG!

2007-08-02 @ 18:02:59
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0