Fredag

Tjolahopp!

Sitter här nu och försöker varva ner efter dagen. PUH, säger jag bara. Jag hade ju även lovat er ett långt inlägg, så dt är väl bara att sätta igång då. Vi börjar med gårdagen.

Dagen började igår med att jag klev upp ur min stora och mjuka säng. Då var klockan ungefär sju. Ialla fall så sminkade jag och klädde på mig. Tänkte vara lite julig, så dt vart guldig eyeliner och ögonskugga. Tomteluvan åkte också på. Klockan kvart i åtta började jag traska mot skolan. Väl där ser jag genast Bellan och alla de andra sitta på bänken mitt emot 1:an och 2:an. Dt första Mickis säger till mig är "Skratta inte" . Jag förstod ju självklart inte vad hon menade. Ialla fall inte innan jag såg ner på hennes fötter. Hon hade på sig svarta stövletter. Värsta söt var hon i dom. Ialla fall, när vi sedan klev in i klassrummet satte jag, Sada, Bellan, Sandra och Sabina oss vid ett litet fyrkantigt bord. Kebo delade ut skålar med godis till alla borden och de första som högg in i våran skål var jag, Sandra och Sabina. Haha, inga pryda flickor här inte. Efter Kebos lilla tal var dt dags för Björn att plåga oss med matte för sista gången detta år. Han började jiddra om sprit hit och sprit dit. Efter dt senariot började vi röra oss upp mot gympa-hallen. Självklart var man tvungen att sitta klassvis. Jag satte mig bredvid Malin eller Maja, och Bellan satte sig bredvid mig. Sada satte sig en rad nedanför oss. Vad som var ännu mer självklart var att Alexandra satte sig bredvid Bellan. Stackars Bellan! Så Bellan och jag pressade oss mot tvillingen på min högra sida. Haha! Men tro inte att Bellan slapp undan för dt inte. Nej nej! Så fort någonting hände vände sig Alexandra om mot vårat håll och började babbla på. Suck! Men GOSH, vad söta alla lärare var. Speciellt Björn. Haha, han sprang runt och yrade sin vanligt. Och Bo var ju fan grymmast alltså. Haha!

Efter att vi fått betygen och sånt där så åkte vi till staden Stockholm. Jag, Sada, Bellan och Lollo var dt som sällskapade dit. Åt och letade efter julklappar. Sedan delade vi upp oss två och två. Jag och Bellan, Lollo och Sada. Jag och Bellan stack till Gina Tricot och gissa vilka vi såg där? Johan, Niklas, Matte och Bönan. HAHA! Jävla bögar. Och vet ni vad Johan sa? "Här ska inte ni vara" Vafan? Ska han säga liksom. Haha, dt var fan dagens nästan bästa händelse. Efter Gina Tricot hade dom faktiskt inte bögat sig klart. Nej nej, dom gick in i en välkänd sminkaffär. Om dom letade efter present till mammorna eller inte, ja.. Dt kan ju inte jag veta. Nog om dom. Jag hittade faktiskt världens sötaste present till Sada. Ett gosedjur som var skapt dom en anka. Man kunde stoppa in handen i ankan så att fingrarna kom in i näbben. Och när man sedan gjorde så att munnen stängdes så sa den "kvack". Hänger ni med? Världens sötaste var dt ialla fall. Jag och Lollo vart kära i den. Och så döpte jag den till Chuckie. Love it! Kan slänga in en bild på den om dt går. Efter våran otroligt lyckade dag inne i Stockholm, lämnade vi kvar Sada som skulle umgås med sin syster, och rullade hemåt. I Ösmo tog jag bussen hem själv. Dels för att Lollo och Bellan bor i Vika och inte i Sorunda pch dels för att Bellans syster kom och hämtade dom.

När jag kom hem så hann jag inte mer än byta om och sminka om mig, förens jag skulle dra till Bellan. Där bjöds dt på julbord. Tack Bellan och Bellans mamma! :) Till en början var dt bara jag och Bellan, men sedan kom Robin. Efter han kom Lollo och inte så långt efter Lollo kom Sandra och Sabina. Sedan kom även en Marie. Tycker dt var synd att inte Sada kom, men men. Fick även en julklapp av Bellan. Jag älskar ju Hello Kitty och dt vet Bellan om. Så hon hade köpt Hello Kitty Body Shimmer och Hello Kitty Body Butter. Plus en söt liten sminkväska. Urgulligt! Tack min söta Bellan :)

Efter Bellan åkte jag hem till Sada en snabbis. Var tvungen att lämna hennes julklapp till henne. Jag ville ju se hennes reaktion. Och hon blev fan kär i den. Och Sada syster Cicci, började asgarva. Blev stolt över mig själv för att jag lyckats hitta en bra present till Sada. För bara dt bästa är bra nog åt henne tycker jag.

Var hemma hos Christa idag. Hon skulle tona sitt hår brunt och jag fick dt stora nöjet att göra dt åt henne. Dt vart inte så mörkbrunt som dt stog att dt skulle bli, men fint vart dt. Efter färgningen fick jag även äta Tanjas supergoda köttfärssås. Läste i Sarahs blogg att dom fått äta dt igår. LYX!

Men jag har inte spenderat hela dagen hemma hos Christa inte. Nej, jag har städat också. Visseligen bara kontoret, men dt är en hel del bara dt. Har rensat hela bokhyllan där inne också. Hittade en hel del vill jag lova. Tex så hittade jag Måns Lindbloms, (en i Eriks klass), svenska-mapp. Hittade även mina gammla stickers. Åh, jag fick verkligen flashbacks när jag såg dom.

Okej, jag tycker detta är ett ganska långt inlägg. Måste gå nu, för jag blir attackerad av vibbar från Albin på msn och dt orkar jag inte med. Jag måste ändå till Lillan, JAG SKA HA GODIS!

Pyss !

 
 
 


Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Japp, Tanjas mumsiga köttfärsås! Bo va klart bäst! xD Haha själv tycker jag att han är läskig och lite weird! Kikkas hår vart så jävla snyggt om jag får säga det! Ser fram emot nästa inlägg från världens bästa bloggare. Fattar bara inte varför du inte ligger på topplistan!

2007-12-21 @ 22:04:20
URL: http://sajjo.blogg.se
Postat av: Lisa

haha, johan och dom har väl en liten feminim sida dom också ;D snacka busted dom vart :p

Vad köpte du till sada? jag vill gärna veta :)

Jag saknar verkligen sunnerbyskolan asså, shit. ;D Såg att de var eva på den första bilden, men vem är snubben som är brevid henne? han känner jag inte igen.. ;D

Ha de bra, Kram! :)

2007-12-21 @ 23:47:05
URL: http://lisisa.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0