Sammanfattning 2007

Jajjamensan, nu kommer min sammanfattning av 2007! Enjoy!


Så vart ska man börja? Tja, vi börjar väl med killarna som kommit och gått under året.

Dt har funnits 4 stycken killar detta år.Chippen, Patrik, Sebastian och Anton. Nja, Anton har inte varit någonting utav en pojkvän eller någonting, men ändå. Vi börjar med Chippen.


Förra året i November blev han och jag tillsammans. Ett mycket dåligt val utav mig, med tanke på att han var Sadas ex. (Förlåt!). Ialla fall, vi började umågs flitigt och han var till och med här på självaste julafton. Blind som jag var, märkte jag inte alla tecken som pekade på att han var otrogen. Flera gånger var han otrogen och gjorde hela tiden slut. Och jag som var så kär gjorde inte annat än tog tillbaka honom när han ville bli tillsammans igen. Men när jag sedan inte orkade mer så kom vi överens om att försöka vara bara kompisar. Dt gick ju självklart inte heller, utan vi bråkade jämt och ständigt. Så nästan dt ända Chippen förde med sig var en massa bråk och tårar. Men Anton kom ju också. Och Anton skulle visa sig vara en mycket bra kompis. Visst, vi började kanske på lite dålig fot med tanke på att jag faktiskt bara drev med honom till en början, men dt släppte sedan. Vi började prata väldigt ofta. Mestadels om Chippen, men också om andra saker. Och jag trodde jag kunde öppna upp mig för honom, så dt gjorde jag. Men dt skulle visa sig vara ett dåligt beslut, för han var inte den jag trodde att han var. Han var (och är) säkerligen Sveriges största skvallerbytta. Så fort jag sa någonting till honom vände han sig till Chippen eller Sada och berättade dt vidare. Så, jag dumpade honom som kompis. Sedan kom Sebastian in i bilden. Medan han och Petra (en mycket bra kompis till mig), gjorde slut, så gjorde jag och Chippen slut. Så under en tid stöttade vi varandra. Dt ena ledde till dt andra och vi började fatta känslor för varandra. Även fast vi inte träffats (han bor i Dalarna), så var dt svårt att inte tycka om den fantastiska människan och den underbara personligheten. Allting låter ju tipp topp när jag skriver dt här, men så var dt faktiskt inte. Dt visade sig sedan att Sebastian hade svårt för att låta sina känslor gå hela vägen. Så medans jag var redo för ett förhållande, så var inte han dt. Och när han sedan var redo, jaa.. Då hade mina känslor redan flagnat. Vi blev kompisar en tid efter dt, men nu är även vänskapen borta. Dt var tre utav dom fyra killarna. Alla tre, kommit och gått. Då återstår Patrik. Hur lärde vi känna varandra? Jo, han började skriva till mig på Playahead. Jag hade nämnligen lagt upp ett par av mina konfirmationsbilder och han hade spanat in dom. Så skrev han en snäll komplimang om bilderna och vi började prata. Och han bodde inte alls långt ifrån, nej nej. Han bodde i Ösmo och hans mamma i Sorunda. Så en kväll bestämde vi oss för att träffas. Och efter andra "träffen" fick han en liten liten puss, och han vart helt såld. Men jag fick inga känslor för honom, även fast han och jag strulade både en och två gånger efter dt. Men han och jag pratar faktiskt än idag.


So, that's it with the guys. Årets händelser då? Jo.. Jag kan ju börja med att berätta om prao-platsen jag hade i våras.


Dt är nämnligen så att jag var och praoade på ett väldigt grabbigt ställe. Tumba Riv & Fastighetservice. Eftersom att min fasters man, även pappas barndomskompis, äger företaget tillsammans med sina bröder, så fick jag platsen lätt som en plätt. Kontoret var i Tumba, men under min tid där så arbetade jag och Micke väldigt mycket inne i Stockholm, närmare bestämt Östermalm. Jobbet där var att bygga ett kök. Jag tyckte dt var jätte roligt. Okej, väldigt tidigara mornar, och väldigt tunga saker att lyfta och bära, men med Mickes humor klarade man av dt mesta. Två eller tre utav dagarna fick jag stanna på kontoret. Ingen annan var där, så jag passade på at se lite på tv, sitta vid datorn, äta lite godis, dricka läsk och även sova lite. Haha! Snacka om soft. Och sedan fick jag faktiskt 400 kronor utav skolan.


En annan jätte rolig händelse var Gotland. Åh, vad jag saknar Gotland. dt var konfirmations-läger och Gotland låg framför oss. Båtresan var faktiskt helt okej. Jag, Sada och Christa sällskapade. Haha, ja ska berätta en rolig grej. Dt var en annan klass där också (emo-klass). Christa, jag och Sada skulle gå från affären till våra sittplatser. Christa gick en bit efter mig och Sada och så ropade vi: "Men Christa, kom då!" och emo-klassen började ropa "Krysta, Krysta, Krysta" i en sann hejarklacks-anda. Christa vart arg på mig och Sada och surade ett tag, medans jag och Sada asgarvade. Haha! Väl framme vid huset vi skulle sova i (ett gammalt barnhem), så fanns dt olika storlekar på rummen. Jag, Sada och Christa hade bestämt oss för att sova i samma rum, men vi fick ett rum med fem sängar. Två stycken fattades alltså. Så Mikkis och Fia fick sällskapa sig med oss. Och yes, dt vart jätte roligt med dom i rummet. Faktum är, att nya vänskapsband är knutna, allt tack vare Gotland. Men herre gud, ni skulle varit där. Dt var så otroligt vacker där. Åh, nästan så att man tappade andan.


Sommaren var också en händelse i sig. Sada och jag vart osams, grytan kokade helt enkelt över. Så jag och Mikkis umgicks ganska mycket den sommaren. Och någonting jag aldrig kommer att glömma är när vi var hemma hos Chippens mormor. Jag och Chippen var inte tillsammans då, men vi umgicks ändå den helgen. Så en Fredag var jag, Mikkis, Chippen och Anton hemma hos Chippens mormor och morfar som var bortresta. Den Fredagen hade vi massa kul. Anton hinkade i sig vinflaska efter vinflaska. Chippen och Mikkis shottade way to much, och jag fick leka barnvakt åt dom storväxta barnen. Den kvällen slutade ju lagom lyckat. Dagen efter skulle jag in till stan för att fotograferas. Tur att jag inte var så jätte bakis, för dt skulle synts på bilderna. Men bilderna vart ganska bra faktiskt. Efter fotograferingen var dt raka vägen hem, för att där duscha, byta om och sminka sig, för att sedan åka iväg till Chippens mormor igen. Några stopp på vägen, men sedan var dt dags att dricka lite alkoholhaltiga drycker igen. Denna gång var även Adrian med oss. Vi spelade lite kort och förloraren fick alltid dricka en ägg-kopp med sprit blandat med juice. Jag kan gott och väl säga att Mikkis förlorade, medans Adrian vann. Jag och Chippen umgicks lite intimt, medans Anton inte drack någonting. Kvällen började ju trevligt och så, men slutade sedan ganska katastofalt.


Nu i höst har jag praoat igen. Denna gång i en klädaffär i Finland. Min mosters fäsmans mammas klädaffär var dt, så den platsen fick jag också väldigt lätt. Var dt roligt då? Oja, roligt är bara förnamnet. Och så mysiga allt folk var. Och som tack för att jag jobbade där, fick jag 100 ?. Fast egentligen var dt faktiskt jag som skulle vilja tacka, dt var så roligt. Bra arbetstider var dt också. Började halv tio och slutade klockan fem. Så jag behövde inte vakna förrens klockan nio, vilket passade mig som handsken.


Har dt hänt nåt mer under året då? Hm.. Nej, faktiskt inte. Börjat med blogg och bilddagboken. Har också ändrat min stil. Förut klädde jag mig mycket i svart och sånt. Men nu är dt klänningar som gäller. Åh, älskar klänningar.


Ja, dt var väl ungefär mitt år. Som ni märkt, så har jag inte nämnt så där jätte mycket om mina kära kompisar, men dt behövs inte tycker jag. Men jag kanske kan säga att jag och Sada inte längre är osams (även fast vi var dt i somras). Been there, done that. :)


Nu tänker jag välkomna 2008 med glädje. Mitt 2007 kunde inte blivit bättre, så jag kan knappt bärga mig inför nästa år.

Pyss !

image161


Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Lisa

åh va roligt att läsa om allt. och killar är skit, haha ;D jag hoppas verkligen att du hittar en riktig bra kille, för de förtjänar du, verkligen. :) Du verkar vara som mig, hittar bara idioter som killar, eller som är schysta mot alla andra och behandlar en som skit. Men alla säger att jag ska ha humöret uppe och att jag hittar någon, så jag säger samma sak till dig :) de kommer.. Du verkar ha haft ett väldigt intressant 2007 ;D Vi får väl hoppas att 2008 blir bättre på alla sätt o vis :) God fortsättning.. :)

2007-12-27 @ 20:25:51
URL: http://lisisa.blogg.se
Postat av: Sarah

Haha skrek dom verkligen Krysta?! Haha det har hon minssan inte berättat! xD Kul år!

2007-12-27 @ 22:26:57
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0