Söndag

Alltså, jag har märkt en sak. Dt är inte bara jag som saknar julkänsla i år. Kan dt vara för att dt är så varmt ute ibland? För att dt inte finns någon snö på marken? Varför? Själv har jag ingen aning om varför dt är så. Jag som jämt brukar vara så himmla nervös och spänd infär julen. Vart tog den känslan vägen? Aja.. Dt ända man kan göra just nu är väl att hoppas på att känslan ändå kommer lagom tills man börjar äta på sin risgrynsgröt imorgon.

Vad brukar ni göra på julafton?

Själv ser väl våra rutiner ut såhär:
Vi börjar med att äta risgrynsgröt som min kära mor har fått stå och tillaga en hel timma (eller hur lång tid dt nu tar). Sedan bastar vi. Männen för sig och kvinnorna för sig. Efter dt får alla gå och göra i ordning sig. Fina vill alla vara. Dt tar ju också olika lång tid för alla, så de som blir klara lite tidigare sätter sig lugnt och fint i soffan så länge. Klockan tre är dt dags för Kalle Anka. Då äter vi lite Aladdin och har övrigt mys. Efter Kalle & C:O är dt dags för maten. Åh, jag älskar maten! Den sitter vi och äter i en hel timma om inte längre. Efter den ljuvliga maten samlas vi åter i soffan för att gemensamt dela ut julklapparna. Efter julklapparna så gör alla olika saker, men de flesta bänkar sig framför tv:n för att se på någon mysig julfilm.

Låter dt inte helt underbart? Denna jul kommer dock bli liiiiite annorlunda. Farmor kommer inte att fira jul med oss, inte Annina (moster) heller. Istället har vi Anna och Jonne på besök (moster + hennes fästman). Men men, dom är härliga människor dom också. :)

Nu ikväll har vi allihopa (utom mormor och Erik), suttit och spelat Monopol. Dt spelet är älskvärt. Speciellt när man spelar dt med släktingar från Finland. Jag vet inte riktigt om jag kan förklara varför, så jag tänker låta bli att ens försöka. Nåja, jag älskar dt ialla fall.

Imorgon kommer Sada hit en liten sväng. Hon jobbar ju imorgon under dagen, så när hon slutar så kommer hon hit och överlämnar en julklapp till mig. Fast att jag har sagt att jag inte behöver någonting, insisterar hon på att ändå ge mig dt hon köpt till mig. Gulligt gulligt!

Nej, nu är dt knappt tjugo minuter kvar tills julafton. Jag skulle kunna vara uppe längre, men eftersom att tiden går fortare när man sover, så tänker jag tvinga mig själv att sova. Adiõs (eller hur dt nu stavas).


image155
GOD JUL ALLIHOPA!

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Aa, det är vi två utan julkänsla ;)
God jul och gott nytt år! Hoppas du får en mysig dag!

2007-12-24 @ 09:46:47
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0