Fortfarande i Finland.

Nu känner jag mig såhär ouppdaterad igen. :P  Har inte haft så stor lust att skriva nu på ett tag. Jag vet egentligen inte varför ens. ^^

Vi kom nyss hem från att ha varit och badat. Jag fick aggera barnvakt åt lilla Samuel, medans Erik, Annika och mormor solade. Jag hade själv velat bada eller sola lite, men istället fick jag leka med Samuel. Men dt var roligt dt också, för han är verkligen världens sötaste lilla unge. :)

Innan vi åkte till badstranden ringde jag till Chippen. Jag vet inte ens varför. Jag tror att dt var för att jag saknar nån svensk röst. Visst, bror och jag pratar svenska med varandra ibland, men dt är liksom inte samma sak. Så jag ringde till Chippen och pratade i någon minut.
- Vi ska åka nu.
- Du kan väl prata med mig ett tag?
- Vet du ens hur mycket dt kostar att ringa till din mobil?
- Nej?
- Typ 10 kronor i minuten.
- Haha, varför ringer du då?
- Du kanske är värd pengarna?
Då blir han tyst, och så säger vi båda i munnen på varandra:
- Njää!
Haha, riktigt kuligt var dt att prata med honom. Fast jag hade hellre velat prata med typ Anton eller Maski eller Pauline eller Mikkis någon sån, men Chippen dög väl den här gången. xD

Igår kväll satt jag och bror och kollade på film. Vi delade på choklad och såg på Simpsons. Så åt vi chokladpudding och frossade i oss annan mat också. Vi hade sådära syskon-mysigt ända tills han började pilla i näsan. Då blev jag äcklad och sa att jag skulle gå och lägga mig. Han vet då verkligen hur man får mig äcklad. :P

Juste, idag på stranden hittade jag världens ögongodis. Lång, mörkhårig, solkysst och vältränad kropp. Brr! Man ryser av bara tanken på hur snygg han var. Så när han skulle hem gick han sådär nära en så man kunde riktigt se strecken på magen som formade rutor. Ooooh, mumma!

Jag har bestämmt mig nu. När jag kommer hem ska jag träna 40minuter varje dag. Jag ska träna på våran "cykel" som kommer att stå i vardagsrummet. 20minuter ska jag gå (eller trampa) framåt, och 20minuter bakåt. Man kan se resultat på bara 12 dagar, så fan.. Jag ska se resultat, om jag så ska gå 400 dagar. xD

Nu regnar dt ute. Riktigt ordentligt. Mormor låg i sängen bakom mig och så sa jag typ "nu regnar dt." då flög hon upp och kutade ner 2 våningar för att dra igen bilrutorna. Stackars mormor! Fast att hon inte är så gammal (58!!), så har hon ont i knät, och jag tycker ändås inte att äldre kvinnor ska behöva springa upp och ner för trappor.

Fyfan.. Jag saknar mina kompisar. :O  Ja, dom få jag har kvar ialla fall. Jag vill hem hem hem!! Hoppas jag är hemma till helgen fan, för då ska jag försöka dra med mig Mikkis på äventyr. xD  Påtal om Korunda här nu.. Jag vill flytta. Dt vill bror också. Och jag vet att vi till 98% SKA flytta. Fast dt är inte förens om två år, men ändå. Om både jag och Erik vill flytta tidigare, så kanske dt kommer kunna gå att ordna. För jag vill bort från äckliga Korunda. Jag har liksom ingenting kvar att få därifrån. Folk säger ju alltid att man kan hitta nys vänner och så, men om man har bott på ett litet ställe i nästan 8år så är dt närmast omöjligt att få några nya vänner. Alla vet ju vem man är där, och alla vet att eftersom att man för 5 år sen blev utstött av dom andra, så kan man inte acceptera en nu. Helt wierd, men då är dt. Så jag vill bort därifrån. Bort bort bort !!

Jag ha säkert skrivit dt förr i den här bloggen, och några av mina vänner vet redan om dt, men jag kan skriva dt igen. Jag är helt galet förtjust i barnmat!! Men inte vilken barnmat som helst. Dt ska bara Spagetti & köttfärsås från antingen Pirkka eller Nestlé. Allt annat är bajs. :)  Så nu vet ni dt. Jag är barnslig av mig. Så barnslig att jag till och med käkar barnmat. Men bara när jag är i Finland. Hemma får jag inte köpa sån mat säger mamma. xD

Nej, nu ska jag bort mot köket och äta mitt första mål om dagen, bebismat! Haha, mumma! :P Puss i jumsken.

- Sussu. <3

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: putte

haha susilanaere kul å bada bastu å piska dom finska lejonhanarna med björkris :D

2007-07-17 @ 16:19:34
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0