Moppe

Dt var ett pardagar sedan som jag skrev, och då skrev jag knappt någonting, utan slängde bara in några bilder. Så här kommer ett normalt inlägg. :P

Jag har fått en moppe !! :D En Whip (?) tror jag att dt var. Den är ialla fall röd, svart och vit.

Där är min underbara skönhet. Dt skulle egentligen blivit en rosa Retro-moppe, men den var alldeles för liten, så dt vart denna istället. :)  Eftersom att dt är en EU-moppe så får ju jag egentligen inte köra den utan moppe-kort, men hallå ?! Regler är ju till för att brytas. xD  Så jag har kört. Ooh, big time !! Christa var här i Söndags med sin moppe, och vi körde ganska så mycket. Dt var jätte skoj, även fast jag inte får åka på dom stora vägarna (med tanke på polisen). Men jag och Christa åkte in i skogen (ja, alltså små grusvägar i skogen), men när vi bestämde oss för att vända så vart dt ganska knepigt. Så Christa vände på nåt sätt, och jag klev av min moppe för att försöka vända den. Och precis när Christa står mitt på "vägen", ni vet om vägen går lodrätt så står hon vågrätt, då kommer Adde och Markus på deras Fiddysar. Haha !! Dom måste ju såklart undrat vad jag och Christa gjorde med våra moppar inne i skogen. Hela vägen ut ur skogen skrattade Christa. Fast att hon var några meter bakom mig, och vi hade våra motorer igång, så kunde jag höra henne skratta. Hon måste verkligen tyckt att dt var roligt. xD
När vi åkte in på en annan grusväg en bit därifrån, så kom vi till en väldigt lång och brant backe. Såklart med en massa småsten. Jag föreslog att vi skulle vända, men dt tyckte inte Christa. Så vi fortsatte upp för backen. När vi kom upp så var dt bara en återvändsgränd. Snacka om surt ! -.-  Christa visade mig också hur man INTE ska göra. Hon bokstavigen visade. xD  Man ska inte använda båda bromsarna samtidigt, alltså inte allt för hårt. Christa sa först: "Så här ska man inte göra", och så gjorde hon så. Moppen slirade och landade på marken, och Christa gled liksom med och nästan ramlade hon också. Haha, dt var ganska kul med tanke på att dt var Christa som sa att man inte skulle göra så. Men dt gick ialla fall bra för henne, fast att hennes moppe fick en liten repa.
Men sen åkte vi hem till mig. När jag och Christa sen står med våra pappor och Christas lillebror Benjamin, utanför vårat garag, så börjar vi jämföra våra moppar. Christa blev ganska sotis när hon fick höra att min går snabbare, och har bättre.. Vad dt nu var. xD  Då bestämmer sig pappa och Baril (Christas pappa) för att raca lite. Så dom drar iväg på våra moppar och är borta i typ 10 minuter. När dom kommer tillbaka står bådas hår upp. xD

Nej, nu ska jag se på Simpsons filmen. Fick den av Jonte idag. :)  Puss pårej

- Sussu. <3

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sajjo

Haha gud, jag hade garvat ihjäl mig xD Kikka demonstrerar :P Svårt att tänka mig att hon gjorde så att moppen fick en repa..

2007-08-01 @ 14:25:46
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0