Sista dagen i Finland

Igår såg jag och bror på film. "Keeping mum" tror jag att filmen hette. Eftersom att mormor är lite gammaldags av sig och inte har någon dvd-spelare, så var vi tvugna att se på filmen på datan. Ljudet på datan suger verkligen, så jag och Erik tog varsinna högtalare och tröck dom mot örat. Dt måste srtt ganska komiskt ut. Jag och Erik sitter bänkade framför en liten dataskärm med två gigantiska högtalare tryckta mot örat. Så fort jag nämner saker börjar både Erik och jag att skratta. ^^  Så roligt var dt.

Idag var jag, Erik, Jesse, Jukka och mormor och badade i Åbo. Vi var på spa-hotellet Carribien. Bad platsen där är ett stort plus, jag diggar verkligen stället. Dom har två skojiga kanor man kan åka. I en kana åker man på ett stort, gult däck. med blåa handtag. Den är superrolig. Men inte nu när jag åkte den idag en gång. För Erik åkte före mig, och han visste inte riktigt hur man skulle sitta i ringen, men han gled ialla fall iväg på nåt sätt. Och när lampan blinkade grönt (som ett tecken på att dt var min tur), så gled jag också iväg. Jag kom i en hyffsat snabb fart och precis efter en kurva så dunkar mina fötter in i en stor, gul ring. Jag skriker till och Erik kollar bakåt. Där satt han ganska så still i kanan. Haha ! Så jag hade ju såklart puttat till honom med mina fötter, så vi åkte på dt viset hela vägen ner. Alltså, att mina fötter i stort sett låg mot Eriks gula ring. Och dt gick inte så fort heller, för att dt var ju jag som fick ge farten åt Erik. :P  Ialla fall. Dt fanns ju en till kana där. "Black hole" kallas den för. Jag, Erik och Jesse bestämmde oss för att åka den. Den var minst sagt tråkig. Inte alls som förra gången jag åkte den. Då var den jätte rolig, och man gled ner jätte fort. Men den här gången kändes dt som att man var en bil som åkte 30 på en motorväg, om ni fattar vad jag menar? Dt enda som var lite skojigt den här gången med kanan, var dom två helt svarta stunderna. Liksom, dt finns små, små lapmor längs nästan hela vägen i kanan så att man ska kunna se vart man åker. Ja, som ni kanske förstått så är båda kanorna tunnlar som man glider igenom. Ialla fall så finns dt inga lampor i två delar av tunneln. Och dt gör dom stunderna man är på dom delarna, helt svarta. Man ser verkligen ingenting. Dt blir ingen skillnad om man blundar eller tittat, för dt är lika svart ändå. Och jag som är mörkrädd (:$), vart lite rädd då. Hehe. Men vi hade kul på badstället för övrigt också. Vi var i utomhuspoolen och stog på händer och så. xD

Imrogon åker jag och bror hem. Mamma har åkt från Sverige idag, och gör alltså en kryssning. Så imorgon bitti hoppar jag och Erik på båten, och åker med mamma hem. :)  HEEEEEEM !!!!!! Sådär mycket vill jag hem. (a)

Men nu måste jag platta håret. Ja, jag gör dt nu på kvällen så att dt inte ska vara ett stort affro imorgon när jag vaknar. Hehe, (a). Men jag skriver imorgon om hur båtresan var. :)  Juste, jag vill ut på äventyr imorgon, så säg till om du vill hitta på nåt med mig. (a) Puss i jumsken.

- Sussu. <3

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0