Betygen, baby!

Tänkte jag kunde skriva ner mina betyg.

Engelska - MVG
Matte - VG
Svenska - VG
NO - VG
SO - VG
Musik - Osäkert, men hoppas på VG :)
Idrott - IG
Hemspråk - VG
Franska - G
Slöjd - Osäkert här oxå, men hoppas på VG :)

Pappa har sagt att jag får 300:- / VG och 500:- / MVG. Men om jag får ett ända IG så får jag inga pengar alls. Jag vet att det står IG på idrott, men jag har ju hemspråk också. Jag lovar, att ha hemspråk är riktigt super. För så här är dt:
Man får ju ett betyg i hemspråk, men dt betygen står inte med i själva betygspappret. Men dt betyg man får ifrån hemspråket, kan man byta ut mot ett betyg som är lite sämmre. Jag har ju IG i idrott, och VG i hemspråk. Alltså betyder dt att jag kan byta från IG till VG i idrott. Och hemspråksbetyget räknas som sagt inte, så jag kommer alltså att tjäna pengar. Big time! Jag har räknat ut att jag kommer få 2600 kronor, om jag nu får dom betygen jag skrivit upp. :) Och folk som sa att jag bara slappat den terminen. My ass! Jag har just bevisat motsatsen.

Alltså, dt är så otroligt varmt. Jag kommer hettan, känns dt som. Hettan innebär också obehagliga nätter. Usch! Jag hatar sommar nätterna inne på rummet. Helt kolsvart, utom dom små ljussoringorna som tittar fram bakom persienerna. Och dt går bara inte att sova, pga hettan. Skulle man ha en fläkt skulle man itne kunna sova ändå, bara för att den står och susar i örat på en. Nej, jag diggar nätterna på vintern. Hellre lite kallare, än för varmt. Dessutom är dt vetenskapligt bevisat, att man sover bättre när dt är kallare i rummet.

Målade naglarna igår. Lila, med glitter i. Resultatet vart faktiskt ovanligt bra, dt brukar aldrig bli så här bra. Sen krämade jag in benen i Brun Utan Sol. Armarna hade jag redan tagit dagen innan. Och så idag tog jag på mig legginsen och en klänning. Så jag kände mig väldigt sommrig. Och dt var väl tur att jag tog lite svalare kläder, för idag har dt varit extremt varmt. Fy fan! Bara jag tänker på dt, så känns dt som att jag ska dö om hetta.

På gympan idag var dt faktiskt roligt. (För ovanlighetens skull). Jag, Sandra, Sabina och Bellan spelade först basket, och sen volleyboll. Jag vet inte vad Bellan garvade åt, men nåt var dt som måste varit himmla roligt. För varenda gång jag kollade på henne så skrattade hon. Och jag kunde såklart inte hålla mig heller. Jag skrattade så fort jag såg henne skratta. Sen gick alla vi ner till skolan igen. PARFYM! Dt var ialla fall mitt storta "vill ha", just då. Som tur var, så hade Bellan dt. :)

Måste påminna mig själv
om att jag är skyldig Fagerlund 15 kronor tills på Måndag. Kunde inte hålla mig från den vita Twixen som fanns inne i kiosken. Ååh, den är ljuvlig. Men tack Fagerlund, för att jag fick låna pengar. :)

Nej,
nu verkligen MÅSTE jag börja möblera om mitt rum. Hur jobbigt dt än kan vara, så måste jag göra dt. Jag vill ha en förändring. Jag vill liksom bort från alla minnen som skapats i dt här rummet, och när dessa möbler stått som dom gjort. En massa minnen som jag tyckte var underbara då, men som jag hatar nu. Jag hatar dom för att jag vill glömma dom, och den dom skapades med.

Önska mig lycka till. Bloggar mer ikväll. :)

- Sussu. <3

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Jaaag ;D

Åh herregud möblera i denna värme:P
själv har man suttit i solen i 2 timmar nu känner mig jätte mör haha :D

2007-06-08 @ 15:33:08
URL: http://patriknilsson.blogg.se
Postat av: Sajjo

Värsta bra betyg! de e smart tänkt med hemspråket och IG:et :P

2007-06-09 @ 09:00:53
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0