Fredag / Lördag

Tjoho !

Nu är jag hemma igen :D  Guuuuuu, dt känns så skönt ! Min egna säng, dator, HÖGTALARE, musik, gardiner, hyllor ALLT !!! Jag har verkligen saknat hela huset och innehållet. Haha, dt första Erik gjorde va att slå ihjäl mig. xD Så sa han att han saknat att slå mig. Dum dum dum ! Haha. Jaa.. Jag gav Erik en sån där STOOOOR och DYYYYYR Dumle-julkalender och sa att han absolut INTE fick öppna någon lucka innan första December. För en halvtimma kom jag på honom med att öppna den största luckan. Lucka nr 24! Fyyyy på honom. Jag straffade honom med att själv äta upp lucka nummer 2. HAHAHA xD

Ååååh, dt finns snööööööö hära. Va glad jag blev när jag såg dt. I Finnelandet kom dt snö hela tiden, men dt smälte bort jämt. Men nu finns dt snö här, så imorgon (nej, idag) ska jag mula sönder Sada. MOHAHAHA ! Sada ska förresten få en grej från Finland också. Men jag tänker inte säga vad dt är, för jag vet inte om hon läser dt här eller inte. Men jag kan skriva sen när hon fått den, för då kan jag också skriva hennes reaktion.

Jag har köpt en massa annat från Finland också. Detta är inhandlat:
- En söt och barnslig väckarklocka
- En fin och barnslig minneslapphållare (kommer dock användas som fotoställ)
- En rosa och barnslig pumptvål med Askungen, Snövit och alla prinsessor
- En FIN väggklocka med två änglar på
- 5 ljuslyktor till vardagsrummet
- Örngott med texten "världens bästa pappa" (surprise, den va till pappa xD)
- Två nyckelringar med graverade namn (Anu & Pertti, alltså mamma och pappa)
- 4 st tavlor man färglägger själv
- En korg flätad av rep
- 3 st Fazer choklad
- En barnslig klubbförpackning med alla prinsessor på
- 3 st Gott & Blandat - påsar
- En Tupla - King Size
- En Dumle - Kalender
- Sadas överraskning
- En julkalender som hundarna ska få dela på
- En ros-bukett (plast)


GOSH ! Myyyyyycket.. Men på tal om rosor. När jag kom hem märkte jag att dt fanns femton stycken rosor i en vas i vardagsrummet. Jag frågade pappa vems dt var och han sa att han köpt dom till mamma. En ros för varje år dom varit gifta. Gud vad gulligt säger jag bara. Tänk att kärlek kan hålla så länge.

Nej, nu ska jag packa upp dt sista och sen ska jag soooooooova i min alldeles egna 1.60 breda säng. SKÖNT!

- Susanna

PS. Jag har varit konstnärlig och målat två av tavlorna redan. Check this out! DS.

image130

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Haha xD Japp, skönt att vara hemma. Fast jag har ju bara varti Tullinge :P

2007-11-17 @ 15:04:19
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0