Fredag - Hårvård

Ojoj, klockan bara springer iväg. Jag somnade vid halv tre och vaknade nyss, cirkus halv sex. Flög upp ur sängen och rätt in i duschen. Märkte då att mamma köpt nytt shampo och balsan. Lagom intressant att läsa om i en blogg va? Nej, men mamma har ju börjat välja shamop och balsam med omsorg. Förut (när man var typ 10), köpte mamma jämt COOP:s grejer. Hade ingen åsikt om dt då men när man vart lite äldra är dt ju klart att man började bry sig lite mer. Så efter dt vart dt typ Herbal:s grejor och så. Men nu i höstas har mamma ändrat sig igen. Jag vet inte om dt beror på att mitt hår ser väldigt slitet ut, eller om hon själv vill ta hand om sitt korta ruffs, men ändrat har hon ialla fall. Då slog mamma till på den dyra serien Sthur. Shampo, balsam, serum och 'lock-framhävnings-créme'. Väldigt dyrt, 95 (som en flaska kostar) gånger 4 blir ju 380. Men den serien av hårvård gjorde verkligen under till mitt sönder-färgade hår. Men nu en dag för inte allt för länge sedan så köpte mamma en ny serie. Brunette hette den. 99 kronor flaskan, vilket dt verkligen inte var värt. Visst, den dotfade gott but that's about it. Men som sagt så märkte ju jag nu idag att mamma köpt en ny serie som kallar sig 'Dream Hair'. Vi har ju sen tidigare hårsprayen och glanssprayen, och dom doftar underbart. Shampot och balsamet doftade däremot liiiite för mycket kille. Typ Axe and so on. Dessutom är inte heller denna serie hårvård helt billig, 99 kronor flaskan. ja, du kan ju göra matten själv.

Jaja, nog om hårvård. Jag ska nu torka håret för att bege mig ner mot Konsum där mamma vill ha lite döskallar (godis, för den som inte visste). Jag ska om två timmar befinna mig hemma hos Mikkis, så jag måste snart börja få tag i Sada. Men jag skriver nog lite senare, och om inte dt så skriver jag ialla fall imorgon.

Susanna'

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Christa

He en trevlig kväll ;P !

2008-04-18 @ 18:15:11

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0