Tisdag - Dagarna som gått

Ja, äntligen så funkar blogg.se. Jag har ju inte kunnat blogga på flera dagar, så jag tänkte ta igen allt bloggande nu. Var redo för mycket läsande, för dt kan jag lova att dt är. Håll i hatten!


Onsdag

Ja, jag skrev ju då på morgonen och avslutade dt inlägget med att jag skrev att jag skulle äta. Så efter vi ätit frukost begav vi (jag och Jessica) oss ut med hundarna för att hämta ut våra tågbiljetter. Efter dt tog vi bussen 12:37 mot Vårsta och därifrån åkte vi till Tumba. Jag klippte mig, vilket jag vart himmla nöjd med, och sedan stack vi hem till farmor. Vi lämnade vårat pick och pack där, och stack sedan ut med Kertu. Kommer inte riktigt ihåg så mycket mer, men klockan åtta var vi inne hos farmor igen. Klockan åtta låter ju ganska tidigt, vilket dt också är, men farmor har sina regler. Vi såg på 'Den där Mary' och somnade sedan.


Torsdag

Vi vaknade och käkade frulle. Jessica duschade och sedan fixade vi oss. Vi stack ut med Kertu och träffade Matte som sa åt oss att åka till Storvreten. Väl där så träffade vi en massa typer. Sara, Samantha, Ville, Fredde, Danne.. Ja, och så var dt ju jag, Kertu, Jessica och Matte också. Jag har ju lite svårt för nya människor, så jag stod mest bara tyst. Men nästa gång så tar jag igen allt jag inte sa denna gång, dt lovar jag. Jag tjatade på Jessica att vi skulle ta 15:47 tåget mot stan för att hinna äta, men Jessica ville. Jag sa att dt var okej med 16:22 tåget också, men dt ville hon inte heller. När hon sedan gick med på dt var klockan fyra. Vi skulle alltså försöka hinna från Storvreten upp till Tuna för att där packa och städa och sedan åka till stan. Dt gick inte. Men vi tog 16:11 bussen från Storvreten och hann upp till Tuna för att sedan ta 16:45 (ca) bussen till Tumba och sedan ta 17:07 tåget in till stan. Jag kan ju tala om för er att vi hade lite bråttom. Vi hann ju knappt städa hos farmor. Jag glömde till och med mina glasögon och min mobilladdare. Från stan åkte tåget mot Borlänge, Falun klockan 17:44. Vi hann precis gå in i Pressbyrån för att köpa macka och dricka och sedan kuta till tåget. Haha, jag hade ju kunnat behöva en stressboll, that's for sure. 19:16 var vi framme i Avesta, Krylbo och kunde bli hämtade. Kvällen slutade med att både jag och Jessica var helt döda.


Fredag

Vi vaknade runt tio. Jag förstår inte hur, men dt gjorde vi ialla fall. Dagen spenderades med att sitte och spela Skipp-Bo med Jessica och min andra kusin Benny. Vi spelade även lite Guitar Hero och en gnutta piano, trummor och gitarr. Deras pappa, Stefan, har tillsammans med sina kompisar ett band, så deras källare är fullt med en massa instrument. Vid halv fem hade Benny föräldrarmatch. Den var riktigt rolig att se på faktiskt. Ja, han spelar hocky för den som inte visste dt, och han är 95:a. Benny sopade rinken genom att åla runt på isen. Haha, roligt. På kvällen spelade jag och Benny en massa Skipp-Bo, medans Jessica såg på Let's Dance. Dalafolket hejade ju självklart på Tony, men inte hjälpte dt så mycket. Han förlorade ialla fall. När de vuxna lagt sig såg jag, Benny och Jessica på film. Fast Jessica orkade inte se klart på den, så hon gick och lade sig. Innan hon gick in i sitt rum sa hon "När du kommer in i rummet och ska bädda ut sängen så får du fan vara tyst som en mus, annars får du sova ute!" Ja, med sängen så menar jag hennes bäddsoffa som jag sover på. Den är krånglig att bädda ut, så dt är inte så väldigt lätt att vara tyst då. Jag tog hennes kommentar som ett litet hot och gick ner i källaren och sov. Soffan där var ju trevlig, även om den inte var utbäddad.


Lördag

För första gången under hela veckan sov jag längre än till tio. Ända fram till och med klockan halv tolv sov jag. Och jag kan då lova er att jag hade världens sjukaste dröm. Jag säger bara; klassen, båtar, födelsedag, mobbing, Göteborg, kärlek. Uuh, drömmen var riktigt hemsk alltså, haha. Inget illa mot någon, men hade drömmen varit verklighet, så vet jag inte vad jag hade gjort. Under dagen gjorde vi inte så mycket faktiskt. Vi var ute och åkte sånna där inlanes. Fast jag åkte inte, jag cyklade. Haha, jag kan ju knappt stå med skor på, hur skulle dt då gå med tre-fyra hjul som trampdyna? Jag bjöd mina kära kusiner på läsk. Eller bjöd och bjöd, dom hämtade sina läskar och sa att jag skulle köpa dom och att jag skulle få pengar den 11:e. Under kvällen spelade jag och Jessica x-box. Dt är ett stort måste när jag är där. 'The Lord of the Ring' är vad vi spelar. Vi får mörda en massa då, mohahah! Sedan såg vi lite på 'Körslaget'. Jessica insisterade, och så kan inte jag säga nej. Sedan spelade vi + Benny, 'Den ofrivillige seplaren'. Ett väldigt roligt spel. När de vuxna lagt sig såg vi återigen på en film. Sedan somnade jag och Jessica i källaren. Dt bara för att Therese, Jessicas storasyster tillika min kusin, skulle sova i Jessicas rum.


Söndag

Vi vaknade vid elva av att Stefan och Björn (?) skulle spela lite trummor och gitarr. Direkt när vi klev upp spelade vi x-box. När man väl börjat så kan man ju knappt sluta, hehe. Efter en stund av spelande böt vi spel till 'Gutiar Hero'. Jag börjar faktiskt få lite skillz, that's for sure. Jessica och Benny var ute och hoppade studsmatta ganska mycket också, så jag satt inne i köket och löste Sudoku. Kul liv? Vid fyra var maten klar att ätas, och dt var knappt att jag hann, för sedan var vi tvugna att rusa mot tåget. Mitt tåg skulle ju lämna perrongen 16:39 så ja.. Men jag kom på tåget ialla fall, och dt är dt viktiga. Jag kom fram till Stockholm vid 18:16 och kunde ta tåget mot Södertälje, Alvsjö klockan 18:27. I Tumba landade jag strax innan sju och var tvungen att vänta i hela tjugo fem minuter innan jag kunde sätta mig på bussen som skulle ta mig till Vårsta. Från Tumba stack bussen 19:17, och skulle vara framme vid Vårsta klockan 19:30 så att jag skulle ta den anslutande bussen 783 klockan 19:32. Men tror inte ni att bussen mot Vårsta var sen eller? Dt var den, och jag missade hem-bussen. Jag hade ju inte någon mobil, så dt var bara att vänta i Vårsta på att nästa buss skulle gå vid halv tio. Men då vände oturen och Mikkis gled förbi. Hon bara kom helt plötsligt med Adrian. Snacka om att man har tur ibland alltså. Dom skjussade mig hem, dom snälla högarna. Väl hemma dog jag på direkten. Pust säger jag bara.


Måndag

Första skoldagen efter lovet. Den var helt okej faktikskt. Dt var väldigt roligt att få träffa allihopa igen, även fast ingen utav oss egentligen ville till skolan. Jag glömde såklart Bellans present hemma (hon fyllde 16 år den 29:e, GRATTIS), men den fick hon i Tisdags. Skoldagen var ju bara skoldagen, hehe. Men många frågade om jag hade klippt mig, och dt tar ju jag självklart som en komplimang. Dt är ju kul när folk märker lite ändringar på en. Men jag förstår ändå inte frågan, för om jag ena dagen inte har en lugg men så nästa dag har jag en, är dt inte ganska så självklart att jag då att jag har klippt mig? Nåja, sak samma. En speciell graj var ialla fall att jag fick träffa Sada igen. Den söta jävlen har ju befunnit sig i Tunisien hela lovet, och idag var första gången på över en vecka som jag fick krama henne. Wiho! Jag säger bara en grej om henne nu; NEGER!

Tisdag
Idag var dt en skön dag i skolan. Hade kul med gubbarna som vanligt, haha. Bellan fick även sin present, en sladdlös plattång. Jag tror den dög, för hon vart glad. Wiho! Dock åkte Bellan hem efter matten, vilket jag såklart tyckte var synd. Musiken var nog den roligaste lektionen på hela dagen. Vi fick lite wierda uppgifter utav Catrin, men dt gick ialla fall. Sedan var dt dags för teater. Först någon 'fest' grej och sedan Rödluvan. Vi hann icke spela upp idag, men vi ska göra dt nästa vecka. Haha, jag ska spela jägaren. Hur ska detta sluta?

Susanna'


Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

¨Fan va kul du har haft det!
Ha de bra

2008-04-01 @ 17:48:30
URL: http://sajjo.blogg.se
Postat av: Lisa

hahah, den där teatern gjorde vi också i nian. fyfan vad fula alla var ;p haha ;) riktigt kul faktiskt

2008-04-01 @ 22:37:47
URL: http://lisisa.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0