Lördag - Skona mig !

Hello !

Så, på Onsdag kväll bär dt av mot Finland igen. Innan dt MÅSTE jag träffa Christa och jag måste till stan med Sada. Dt är vad jag har bestämt. På Torsdag eller Fredag sen så ska jag och min moster upp till min andra moster i Tammerfors. Härligt, för jag har inte träffat Anniina (hon i Tammerfors) på en hel evighet. My favourite !

Ikväll händer nog ingenting. Ingen fest vart dt då alla är så bakis idag, men imorgon kanske dt skulle bli nåt. Jag vet fortfarande inte om jag vill gå, men men. Sada kommer ialla fall hit ikväll för att hämta sin dricka så jag får väl prata med henne ikväll. En lite knasiggrej jag kan berätta om henne är att hon messar mycket med sin kusin. Nemas problmas för mig, jag tycker dt är kul att hon har en så bra kontakt med honom och att dom står varandra nära, men grejen är att han har Telia och Sada har Comviq. Alltså är dt typ en krona per mess för deras del. Dt funkar fina fisken för henne, men däremot kan hon inte ringa mig, utan ber mig ringa till henne. Haha, 69 öre jämfört med en krona per mess? Nåja, jag ringer gärna till henne när hon ber om dt. Tycker bara att hon är lite knasig (sorry, babe).

Mamma och pappa kommer hem snart. Dom har varit på nån Maxi och handlat och jag orkade inte följa med. Vill ni förresten höra mammas skämt om vart dom skulle handla?
Mamma: Ja, vi ska till Mini för att handla.
Pappa: Till Mini? Vart ligger dt?
Mamma: Nja, någonstans vid Maxi och Medium!
Haha, suck på mamma. I vissa lägen tycker jag hon borde bli en stå-upp-komiker inom kategorin 'Vardagsskämt av fruar och mammor'. Självklart finns dt ingen sån, men om jag fick bestämma då jäklar, haha! Btw, mamma och pappa har med sig en present till mig. Jag vet vad dt är men tänker inte skriva dt, mihi!

Jag har tänkt på en grej här lite. Alltså, när man lämnar skolan för att börja jobba så lämnar man sin trygghet. Tänk att behöva ge sig ut på marknaden, leta jobb, få rätt lön och allt dt där. Om jag ska vara ärligheten själv så är jag livrädd inför att bara behöva lämna grundskolan för att börja gymnasiumet. Jag lämnar en skola jag gått på i nästan 8 år, and that freaks me out! Fredrika Bremer är ju en sjukt stor skola och jag blir inte gladare av att jag missar första dagen där. Uhu, gud skona mig !

Nåja, nu ska jag försöka få tag i Sada för att se om hon bestämt sig för när hon kommer hit. Vi skulle dessutom dricka kaffe igår och jag skulle fixa hennes naglar, men inget av dt blir av. Vi får se om vi orkar idag och om hon ens vill. Men men, jag skriver när jag skriver. Tills dess får ni må fina fisken. Eller så kan ni ialla fall försöka göra dt, för min skull? *ängel*

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0