Måndag - Återigen barnvakt

Tjolahopp !

Har suttit här nu och läst igenom lite gamla blogg-inlägg. Jag märker att jag har blivit sjukt tråkig när dt kommer till skrivandet. Förut hände dt en massa saker och jag skrev på ett roligare sätt liksom, men nu är jag bara tråkig. Dt händer aldrig någonting och jag skriver som en kärring. Nåja, ska försöka ändra på dt när jag orkar, hähä.



Så, idag är dt Måndag och vad har hänt idag ? Njä, inte så mycket. Imorse skulle vi åkt till Tanjan Tori för att handla lite, men när Annikas klocka ringde stängde hon bara av den och vaknade igen när Anna ringde vid tio över nio. Hon frågade om jag kunde vakta Samuel medans hon åkte och snäll som jag är gick jag med på dt. Jag somnade om och vaknade vid elva då Annika kom tillbaka. Då vaknade även Samuel och började leka. Jag hade ju självklart inte sovit klart utan tänkte pressa sömnen till max och sov fram till ett. Så frågade Annika mig om jag kunde ta Samuel och gå till mormor, så jag fixade mig och gjorde som hon sa. Annika skulle alltså städa lägenheten och dt gör man lättast utan en fyraåring springandes vid fötterna. Men när Annika sen efter två timmar kom hem till mormor hade hon minsann inte städat utan hon hade varit och solat solarium. Småsur blev jag, för varför ska jag jämt sitta barnvakt åt hennes unge medans hon springer runt och har roligt ? Jaja, från mormor åkte vi till affären Vapa Valinta, där jag skulle på jakt efter ett nytt puder. jag hittade pudret och även lite Twix och sminktillbehör. Fick även en handduk av min söta mormor som kommer vara min, bara min, här i Finland. Efter 'shoppingen' åkte vi till Annika där jag nu är. Annika är återigen ute och ränner medans jag är barnvakt åt lilla knodden Samuel, som btw fått för sig att dt är jätte roligt att spotta på folk.

Nu ska jag prata med Sada på msn. Skriver kanske senare ikväll. Hajdåååååå

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0