Onsdag - Fan va nice !

Hellu !

Idag var första dagen i Nynäs (gymnasium). Vi körde inte efter schemat, dt börjar vi med imorgon. Men idag lagade vi mat i olika grupper. Alla tvåor och treor var också med och 'lagen' skulle liksom vara en etta, en tvåa och en trea. Mitt lag bestod dock av två ettor och en trea. Alla lag fick en 'korg' med antingen kött eller fisk, vi fick fisk. Man hade två timmar på sig att göra en maträtt och sedan presentera den för 'domarna'. Direkt när Emelie (trean) såg fisken sa hon att vi skulle laga fisksoppa. I 'korgen' fanns lax, bläckfisk, krabba och räkor så en fin soppa skulle dt bli. Ja, allt flöt på som dt skulle fast vi vann inte. Dt gjorde nämnligen Sada och hennes lagkamrat (dom var bara två) Pontus.

Alltså, vi har så sjukt soft schema så dt är nästan inte sant. Medans typ SP (samhälle) slutar vid halvfem så går vi som längst till tio i tre. Våran tidigaste dag slutar vi halv ett och på Onsdagar har vi en sovmorgon till halvtolv. Dessutom är vi bara nio styckna i klassen, så detta kommer bli tre softa år fram till studenten.

Nu ska jag nog hoppa in i duschen. Känner hur ofräsch jag är, och dt vill jag ändra på. Jag skriver kanske senare, kanske inte.

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: lisa

lycka till i skolan :D

2008-08-20 @ 22:46:12
URL: http://lisisa.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0