Söndag - Torsdag till Söndag

Ajaj ! Jah har tappat alla mina fina läsare eftersom att jag inte uppdaterat nåt. Dt, mina vänner, dt är inte bra. Men jag tänkte ialla fall uppdatera lite granna nu, kanske inte så bra men ändå.

Torsdag
Ja, dt var ju Torsdagen då jag, Annika, Samuel och Anniina åkte ner från Tammerfors och dt var även den dagen då alla från Sverige anlände hit till Finland. Jag var jätte sjuk på morgonen, men pallradde mig ändå upp, duschade, klädde på mig, packade och så åkte vi iväg. Vi stannade en gång för attt tanka och för att köpa varsina mackor. Vid halv tre - tre så nådde vi Laitila. Dt första jag gjorde var att väcke Jessica. Så hon vaknade och resten av dagen var bara lite chill. Jag slängde ju in ett litet inlägg då, så där kan ni kanske läsa lite granna.

Fredag
På Fredagen vaknade vi vid ett ungefär och klev upp. Mitt hår sprejades grönt (sån där barnfärg) och jag gick runt så ett tag. Väldigt snyggt faktiskt, haha. Sen duschade vi och umgicks lite mer med dt fina folket. Jag kommer ärligt talat inte ihåg så mycket, så dt måste väl betyda att dt inte hände något speciellt ?

Lördag
Dt första som händer är att mamma stånkar in i mitt, Eriks, Jessicas och Bennys sovrum och skriver "Men Susanna, vi ska vara hos frisören om tre minuter!" Så dt blev att kläa på sig på två blanka och sen sticka dit. Jag och mamma fick oss ialla fall jätte fina frisyrer, dt vill jag lova. Dt var mycket stressigt under dagen, allas hår skulle fixas, alla skulle sminkas, man skulle klä på sig, man skulle göra si och man skulle göra så. Jag sminkade ialla fall Jessica, som btw var jätte fin i en gul/guldig klänning, så hon fick guldigt smink. Sen sminkade jag mig själv och eftersom att jag hade en svart klänning, silvirga skor och en silvrig sjal på mig så tyckte jag att dt vore fint med liiite sotiga ögon och jo, så fick dt bli. Klockan fyra var vi i kyrkan och bröllopet var kort. Utanför kastade vi havre på brudparet (eftersom att man inte får kasta ris, fåglar dör av dt) och sen bar dt av mot festplatsen. Jag åt som aldrig förr, drack vin till maten (dt har inte hänt ofta) och bara umgicks. Efter att dt fina paret hade skärt sin tårta så åkte jag, Benny, Erik, Jessica, Tove och Samuel hem. Vi pallade inte vara kvar där så vi tänkte att vi softar lite hemma istället med godis och sånt. Så medans Jessica sen vaktade Samuel och Tove så stack jag, Erik och Benny till macken för att köpa vårat snacks. Vi kom tillbaka efter en timma och ja .. Resten av kvällen vill jag inte riktigt skriva in här i bloggen, men jag kan tala om att dt slutade med att alla kom tillbaka från festplatsen och inte hade aning om en viss grej.

Idag ska Jessica, Benny, Tove, Tarja, Sari och Niclas åka hem. Ja, Erik också, men han flyger hem om någon timma. Så imorgon åker jag hem med Annes familj och med mina päron. På Tisdagen sen måste jag direkt till skolan och jag kan säga att jag inte alls längtar efter dt. Nu är jag van vid sommarlov och jag vill gärna fortsätta med dt också.

Men nu ska jag ta och ringa Sada. Hon överföser mig med sms om att hon saknar mig (hähä, kanske inte riktigt, men ialla fall), så jag ska ta hennes sos-rop på största allvar och ringa henne. Men vi hörs kanske på Tisdag eller imorgon, är inte säker på om jag kommer hinna blogga imorgon så .. Men puss på er ialla fall och fortsätt läsa min blogg fastän jag inte uppdaterar så ofta. Dt är ju bara för att jag är på semester, ha lite förståelse ialla fall ? Hihi .. !

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0