Söndag - Grattis till min Anniina

Hallå hallå !

Tänkte slänga in mitt sista inlägg för dagen. Klockan är ju snart nio så jag ska snart dra mig tillbaka. Jag var nyss ute för att lämna ett brev i posten, jag vill ju ha mitt studiebidrag. När jag sen ska gå hem från postlådan tar jag en liten omväg för att dt är så himla skönt där ute, och då ser jag en moppe komma med på människor på. Jag vette sjutton vad dom höll på med, men dom åkte runt och skrattade, tutade och allt möjligt. Kul söndags-humor i Korunda? Hähä ..

Imorgon är dt dags för skola igen då. Hela dagen i köket och dt ska bli spännande, eftersom att dt är första gången med bara klassen. Undra vad vi kommer göra .. ? Hoppas dt inte bara är en massa prat och prat och prat, för alla som känner mig vet att jag hatar genomgångar. Fast jag fattar ju såklart att dom måste finnas, men jag fattar inte varför man måste ha så himla många av dom ?! Nåja, kul ska dt väl förhoppningsvis bli. Måste ta halv åtta bussen hemifrån, så dt blir inte så mycket av sovmorgon imorgon, men jag klarar mig. Har ju trots allt sovit i ungefär 26 timmar under helgen och jag ska sova i minst sju timmar denna natten igen, så jag kommer inte vara för trött imorgon ialla fall, haha.

Jag tänkte göra en ny header till min blogg. Ska ha en bild på mig och Sada och så en bild på mig och Anniina, min moster. Ja, jag skrev ju ett inlägg här förut där dt stog att jag är glad för Anniinas skull, och vet ni varför ? Jo, för att .. *trumvirrvel* .. Hon ska bli mamma ! Jepp, that's true, och dt innebär att lilla Sussu ska bli gudmor. Anniina har alltid varit, och kommer alltid att vara, min favoritmoster. Kanske låter taskigt att favorisera sina släktingar, men dt har alltid varit Anniina som varit favoriten, ända sen jag var en liten knodd. Anniina har också alltid sagt att när hon en dag blir mamma ska jag bli gudmor till underbarnet. Så i Fredags när mamma kom hem från jobbet sa hon bara "Anniina vill att du ringer till henne." Jaha, tänkte jag och slog henne en pling. Ungefär så här lät vårat samtal;

Jag: Mamma sa att du ville att jag skulle ringa till dig.
A: Jaa .. Vad gör du i April?
Jag: April? Hm.. Fyller år, men annars vet jag inte
A: Skulle du vilja komma till Finland då?
Jag: Till Finland? Haha, ja såklart. Men varför då?
A: Jag tänkte att du skulle få hälsa på barnet du kommer vara gudmor till då.
Jag: .. Va? Gudmor? Jag? Barn?
A: Ja.
Jag: Men shit ! Wow! Haha, jaa ! Haha, men shit.. Gud, haha! Shit! (var dt ända jag kunde kläcka ur mig)
A: Haha, så du kommer ?
Jag: Haha, självklart. Men haha, wow. Alltså wow. Shit, så du ska bli mamma? Wow, haha. Men gud..
A: Hahah !
Jag: Men shit, haha. Herre gud, jag vet inte vad jag ska säga.. Haha, shit. Grattis !

Ja, dt var typ dt ända jag kunde säga sen. Jag vart ju så sjukt glad och dt är jag ju fortfarande. Att Anniina ska bli mamma är något så himmla bra, för hon är såååå bra med småbarn. Alla älskar henne (no wonder att hon var min favorit) och ja.. Jag vet inte vad jag ska säga, jag är bara så glad för hennes skull.

Nu ska jag gå, skriver nog imorgon igen. Pussen på er allihopa !

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0