Torsdag - Jag lugnar mina nerver

Just nu förstår jag ingenting över vad som försigår hemma. Allt är helt bajs ! Ska jag förklara för er så att ni kan lida med mig istället för att kalla mig tönt ? Okej då.

Jag böt ju som sagt skola från Fredrika Bremer till Nynäshamn. Med skolan böt jag även linje från Media till Hotell & Resturang. Mamma och pappa är väldigt arga på mig för att jag böt linje. Dom tror att jag klarar av att i tre år intenstivt plugga fysik, historia, geometri och sånt. Dt dom inte fattar är att jag är så sjukt skoltrött och helst av alla inte ens vill gå i skolan längre. Jag orkar helt enkelt inte ! Därför valde jag hotell & resturang där man inte pluggar mer än matte, svenska och engelska de första året. Mesta dels är man i köket och dagarna är väldigt korta. Medans HR1 slutar som senast vidkvart i tre så slutar SP vid halv fem. Jag vet ju själv att jag lätt skulle klara av typ Natur-Natur, men hell no ! Jag orkar inte. "Nu är dt bäst för dig att du inte gnäller här hemma!", "Vad händer imorgon då, tänkte du byta skola då igen?", "Du får tänka på hur vuxen du vill bli. Väljer du HR och inte tar hänsyn till oss, så kommer vi inte ta lika mycket hänsyn till dig mer." Allt dt där var citat från mamma och pappa och dt var bara ett urval. Jag får jämt och ständigt höra deras gnäll om att dom inte tycker om mitt val av linje.

En annan grej är att päronen hela tiden pratar om att sälja våra fina hundar, Cessi & Bailey. Jaha, och varför dt då? Jo, för när vi släpper ut Cessi på tomten (som har staket), så gräver hon sig under staketen och gräver sig in i grannarnas tomtar så att deras hundar rymmer. Många grannar har kommit fram till mamma och sagt "Vi tänker inte ta ställning till vad vi gör med din hund när den gräver sig in på våran tomt igen!". Jävla grannar ! Hur vuxet är dt att i princip stå och säga att dom tänker döda våran hund när den nästa gång gräver sig in i deras tomt ? Och hell no, mina hundar ska absolut ingenstans ! Jag tänker verkligen inte tillåta att någon annan, okänd människa ska köpa min fina Cessi eller Bailey och flytta iväg. Man säljer ju inte en familjemedlem sådär bara, eller hur ? Jag skulle kunna jämföra dt med att sälja min lillebror. Så fort en granne kommer fram till mamma och pappa och kläcker ur sig "Eran son har varit och pallat äpplen igen. Han lär våra barn hur man gör. Så ni vet att nästa gång han gör om dt tar vi inte ställning för vad vi gör med honom!", ska mamma och pappa slänga iväg honom till en fosterfamilj då? Kom nu bara inte och säg att dt verkligen inte är samma sak att sälja en hund man haft i åtta år eller att sälja iväg sin lillebror, för att för mig är dt precis samma sak. Människor och djur är lika mycket värda, dt tycker 4 av 5 människor, så varför ska då detta vara ett undantag ?

Finns en grej till med dt är inget jag tänker skriva i bloggen förens mamma och pappa tagit dt med mig och Erik. Just nu har jag bara sett och hört lite grejer, men när dom pratat med oss om dt så låter jag er veta. Nu har jag fått avreagera mig så då ska jag fortsätta med min nya header jag tänkte slänga in i bloggen.

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: cicci

du måste berätta för dina föräldrar att det är ditt liv!, dem kan inte bestämma att du ska gå samhälle eller media eller hotell och restaurang, det är sitt liv! vill du bli kock ska du få göra det, och dem ska finnas där för dig oavsett! lika mycket som du kan bli advokat på samhälle kan du bli en stjärnkock på hotell och restaurang och tjäna multum endå, det är vad du gör av ditt liv!! så be dom att ge sig, för ska du lyssna på dem kommer du ångra dig senare

2008-08-21 @ 21:02:06
URL: http://ceciliasada.blogg.se/
Postat av: lisa

jag säger som sada, stå på dig! bara du känner att du liksom har vält rätt så :D



jaha ok. haha de kan jag väl göra ;) :p men du var ute med två tjejer och sada såg jag ;p och de var bara en tjej som pratade typ :p haha, och så stog vi andra vid cykelstället typ :p men de ska jag göra, om du märker att ngn liten tönt säger hej till dig så är de jag ;) haha

2008-08-21 @ 21:47:07
URL: http://lisisa.blogg.se/
Postat av: lisa

jag menar sadas syrra ;p

2008-08-21 @ 21:47:57
URL: http://lisisa.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0