Fredag - Älskade fredag

Yoho!

Kom typ nyss hem från Bellan. FYFAN VAD VI HAR HAFT ROLIGT! Dagen började med att jag, Lollo, Sada, Sandra, Bellan och Sabina stack till Haninge och chillade lite. Åt på Mc Donalds där en turk började bråka med Lollo. Helt wierd snubbe! Efter Haninge stack vi till Nynäs för att kirra biffen (igen). Därifrån rörde vi oss mot Bellan och där har vi verkligen haft roligt måste jag säga. Lite synd att Sandra och Sabina stack så tidigt, men dom skulle till Heron så jag förstår dom. Mahah! Vi vart lite fler och andra personer när vi var hos Bellan. Jag, Sada, Bellan, Lollo, Robin, Fagerlund, Skalman, John (Sandra+Sabina, men dom åkte hem efter knappt en timma). Vi hade skitkul, längtar redans tills nästa chill-kväll.

Läste i en tjejs blogg om hur hon hade skrivit steg för steg hur hon hade sminkat sig, tänkte jag att jag kunde skriva dt jag med. Jag har sminkat mig själv, Sada och Fagerlund idag. Sure, Fagerlund vart mindre lyckad men fan.. Hon har ögon jag inte är van vid att sminka. Men ialla fall, nu ska ni få veta hur jag sminkar mig. Ready?

1. Jag börjar med täckstift. Låter dt konstigt? Whatever, den tar jag på allt jag känner behöver täckas.
2. Max Factors puder (den blåa, runda puder-dosan) använder jag över hela fejjan. Dt verkar vara en kombination mellan puder och foundation, vilket i sånta fall är asbra. Jag lovar, 95:- för den där är ingenting.
3. Jag använder jämt mascara innan ögonskugga. Men dt är för att dt kommer så himmla mycket utanför. Såklart beror dt på hur mycket man tar och hur duktig man är. Jag tar ganska mycket (icke fjortis) och är väl inte så duktig. Whatever! Jag använder ialla fall 5 stycken olika mascaror. Dt finns ingen speciell ordning, men 5 stycken är dt ialla fall. Lumene (guldiga), Maybelline NY Define-a-lash, Max Factor Masterpiece Max, Dermosil och Nivea Beauté Double Black. Alla dom fem blir faktiskt en utmärkt kompination. Jag använder mycket mascara både på övre och undre fransarna.
4. Nu kommer ögonskuggan. Tänkte berätta om min sotiga sminkning. Jag börjar med en ljust grå ögonskugga. Över hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynet (ja, även vid ögonvrån. Dt gör att man ser piggare ut). Sedan tar jag min svarta ögonskugga (med guld-shimmer i) och tar tunna, tunna lager utav den, men endast på ögonlocken. Jag suddar kanterna uppåt mot ögonbrynet. Många tunna lager ger ett bättre resultat och minskar 'smulningen' utav ögonskuggan. Alltså blir man inte lika svart på kinderna. Jag tar även min svarta ögonskugga nedanför den nedre fransraden. Den fungerar då som en kajal, men är lättare att sudda kanterna på. Jag använder en pensel, tycker dt är lättare.
5. Mascara igen. Denna gång för att få bort ögonskuggan som kan ha kommit på ögonfransarna.
6. Rouge. Antingen tar jag brun eller röd. Tycker mer om den bruna. Men vänta.. Då kanske dt inte kallas rouge? Whatever, same shit! Kinderna kommer dt på ialla fall.
7. Använder borwnser (stavning?) på panna, näsa och haka. Inte mycket så att jag liknar en neger, utan lite lite för att ge färg you know.
8. Thats it! Tar en sista finputs på allt. Kontrollerar ögonskuggan, bättrar på fransarna, putsar bort lite rouge.

Dt är min vanliga sminkning. Inte så svårt huh? Personligen så älskar jag sotiga ögon och tycker dt ser grymt ut, men alla har ju en egen åsikt.

Vad tycker du om min sminkning? (sorry, no picture. Men ni som sett mig vet, ge mig din åsikt!)

Nej, nu ska jag tvätta ansiktet, sedan ska jag slagga. Är så jävla trött (och hungrig !!!!)

Susanna'

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Haha gud hur orkar du? :P
Jag typ kör lite täckstift, mascara, ögonskugga, kajal xD Ibland foundation...Haha
Fast din tid du lägger ner ger ju ett fint resultat :)

2008-02-23 @ 15:30:14
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0