Fredag - Telfonförsäljare

image465


Duktiga Sussu har vårstädat med sin moder idag. WIHO!
Känner mig duktig nu. Och på detta sätt kanske jag blir skyldig pappa lite mindre pengar, för dt var faktiskt hans kontor som jag plöjde mig igenom och gjorde fint. Haha, måste bara berätta nåt kul. Mitt i städningen ringde telefonen. Mamma kollar på luren där numret visas, får några rynkor i pannan, och svarar:
Mamma: Anu?
Telefon: *telefonförsäljare som frågar efter pappa*
M: Nej du, han är inte hemma.
T: *frågar när han kommer hem*
M: Sent sent, jätte sent. Runt tolv inatt tror jag. (ren lögn, han är hemma vid fyra)
T: *säger någonting, jag hör ju inte*
M: Ja, vilket tufft jobb ni har.
T: *någonting igen*
M (jätte glad): Ja, nej men ni borde nog inte försöka ringa igen. Han kommer bli sur om ni ringer honom när han kommer hem. Min man är en hårt arbetande person.
T: *säger någonting*
M (fortfarande lika glad): Jahaja, nej men nu tror jag att jag lägger på. Ha en jättefin dag! *klick*
OOOH! Min mami äger. Haha! Dt är inte heller direkt första gången hon kaxar med telefonförsäljare. Dom ringer ju stup i kvarten, så dt är klart att man blir lite irriterad. Haha!

Susanna'

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0