Lördag

Jag har tänkt lite på balen som kommer.
Okej, dt är inget bröllop, men man vill ju ändå nästan vara lika fin som man skulle varit på ett. Jag vill ha en skitsnygg klänning, en frän håruppsättning och en nice make-up. Skor, smycken, handskar (?) och allt sånt är nåt som anpassas till klänning och hår. Ialla fall, jag har tänkt mig en mörkgrön, vit eller guldfärgad klänning. Svart och guld skulle också gå, eller svart och silver. Men jag vill inte ha helsvart, dt är ju ingen begravning jag ska på. Hehe (a). Jag vet redan att vi ska till Finland för att fixa klänning, men man kan ju ändå kolla lite på nätet om man ser någon fin modell. Angående håruppsättningen så vet jag redan nu att jag tänker gå till en frisör som får sköta dt. Jag vill inte ha utsläppt hår och dt ska inte heller vara halvt-uppsatt, you know? Allt ska sitta ovanför nacken i en fin frisyr.image371
Make-up.. Jag vill inte ha för mycket smink, typ rött läppstift, svarta ögon, röda kinder, om ni fattar vad jag menar? Nej, jag vill ha en ganska så.. Hm.. Kommer inte på ordet. Jag vill ialla fall ha antingen fokusen på ögonen eller läpparna (icke så snyggt med för mycket på båda hållen). Just nu lutar dt ju rätt så mycket mot ögonen, typ sotiga ögon (love it). Smycken, smycken, smycken! Jag älskar smycken och måste ha halsband och örhängen. Men ingen ring för sånt hatar jag, och armband är inte heller något måste. Smycken ska gå i bling-bling, så om klänningen är svart och guld, så blir smyckena rosa. Wiho, skoja! Då blir dom ju såklart guldiga. Inga tvivel om den saken! Sen är dt ju dt dära med handskar. Alltså, dt kan ju vara råcoolt, men jag tror ändå inte jag vill ha dt. Jag menar, skulle man inte börja svettas? Måste man ta av sig dom när man käkar? Ska man isånta fall ha armband/ring på eller under handskarna? Näe, jag tror jag klarar mig utan handskar och istället fixar fransk manikyr på naglarna.
Utseendet är ju inte allt, man måste ju ta sig till balen också. Jag har läst i många bloggar att folk försökt hotta upp allting och tagit sig till sina balar på olika, roliga fordon. Typ gräsklippare med släp där dt sitter people. Haha, dt vorde ju askul xD Men nackdelen vore ju of course att man skulle stinka alldeles för mycket bensin efteråt. En gräsklippare slänger ju ur sig en massa avgaser så.. Men men, mina vänner och jag har ialla fall snackat om att rulla till balen i en rosa limousine. Dt skulle vara skitcoolt! Men nu är dt ju tyvärr så att ingen av oss skiter pengar eller har ett pengaträd hemma, så ingen kommer kunna ha råd att pröjsa. Inte ens om vi skulle dela på summan. En helt vanlig limousine där man kan vara fyra eller fem i baksätet, kostar som startavgift 2500:- . Sen tar dom betalt 200 kronor / mil med start från Stockholm och bara därifrån och hit till Sorunda är dt ju över 50 kilometer. Och dt var ju alltså en vanlig limousine jag snackade om, ingen rosa som vi hade tänkt oss. Dom är ju säkert dubbelt så dyra. Men men.. Dt får väl bli vanliga Märsan. Inget fel på den, men dt hade ju som sagt varit coolt om man tagit sig dit på ett annorluna sätt.

Nej, nu ska jag ta och göra nåt annat. Detta var mina tankar kring balen, fick inspirationen från Sarah's blogg :)

- over and out -

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Haha fan va najjs! Jag har bara hunnit fundera på klänningen!

2008-02-03 @ 12:51:02
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0