Måndag - Graviditet

I'm back, bitches!

Helgen har varit jätte rolig. Träffade alla bajskorvar jag saknat så otroligt mycket. Träffade även lite annat folk vilket också var trevligt. Tänkte inte berätta så mycket om helgen, den var som den alltid varit uppe i Avesta.
image420
Läste en blogg nyss där en tjej skrivit om graviditet. Jag delar hennes åsikt helt och hållet. Blir man med barn, oplanerat, är dt ens egna beslut om man ska behålla dt eller inte. Är dt ens pojkvän man blivit gravid med, har ju han såklart mycket att säga till om, han ska ju vara delaktig. Men i slutändan är dt nog ändå tjejens beslut om man ska behålla barnet eller inte. Hon kan ju alltid säga till killen att han själv får bestämma om han ska vara delaktig i barnets uppväxt eller inte. Vill killen vara med, då ska han få dt. Vill han inte vara med (när han ställts inför en sådan fråga), då behöver han inte dt. Och dt ska tjejen respektera. Jag kan säga att jag varit med om en grej angående graviditet (LÄS NOGA! Påstod aldrig att jag varit med barn, men påstår heller inte att jag inte varit dt), så jag har en väldigt klar åsikt om dt. Sen tycker jag inte heller att abort är fel. Verkligen inte! Om man inte vill eller är redo att ha barn, då tar man bort dt. Dt är ett outvecklat liv, som självklart värderas, som är tillåtet att låta dt vara outvecklat. Man skickar ju bara iväg livet typ upp till himmelen. Fattar ni vad jag menar? Så, jag tycker inte abort är fel och dt är tjejens egna val om hon vill behålla bebisen eller inte.

Vad tycker ni om graviditet och abort?

För att komma på ett annat samtalsämne så kan jag väl säga att ingenting speciellt har hänt i skolan idag. MA-prov som gick ganska bra. Dt var kanske två stycken frågor som jag chansade på, så jag borde få minst 15 poäng. Jag vill kunna behålla mitt VG i matte, ett G funkar inte för mig!

Nu ska jag läsa lite bloggar och sjunga lite. Är på ett himmla sjunghumör. Låten är självfallet min wünderbara pea-låt. Mihihi!

Susanna'

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Jag kan dock inte uttrycka mig om graviditet men asså jag håller med dig och dina åsikter om de :)

Puss

2008-02-18 @ 18:33:57
URL: http://sajjo.blogg.se

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0