Fredag

Idag var dt kamratstödjardag vid bygdegården. Jag kan inte säga att dt var tråkigt, snarare tvärtom. Orkar inte skriva vad vi gjorde där, dt är för mycket dvs för jobbigt. Haha!

Sada och Bellan ville att jag skulle följa med till Haninge idag. Tro mig, dt ville jag också! Men.. Vi åker snart och dt är mycket som ska göras, så jag fick inte för mamma. Man kunde höra på Sadas röst att hon inte trodde på mig och att hon blev värsta besviken. But belive me Sada, jag ville verkligen! Jag vill fortfarande, jag måste bara tjata lite på mamma och pappa så kan jag komma in efter er. Hoppas hoppas hoppas!

Ja, jag åker ju på Söndag. Pirrigt, pirrigt! Smart som jag är har jag följt mååånga flyg-krachar på teve den senaste tiden. Haha! Aja, jag är ju som jag är. Men dt ska ialla fall bli kul där borta i Teneriffa hoppas jag. Bestiga en vulkan, sola, bada och shoppa en massa. Härligt ! Så medans andra sitter klistrade vid matteboken, ligger jag på playan.

Tänkte på en grej tidigare.. Dt är absolut inget fel med klassen jag går i. Tvärtom, den är askulig. Kul personer och så (fast såklart finns dt undantag). Ialla fall, jag tänkte på två grejer idag. Dt första är att hela klassen verkar glömma bort att dt finns två finskar i klassen. Den ena är jag (STOLT FINSK!) och den andre är Simon. Jag kanske inte logiskt är mer finsk än Simon. Han kanske är född i Finland, därav helfinsk. Men jag talar flytande finska, jag är i Finland i minst en vecka, minst två gånger om året. Simon då? Nix, han talar icke flytande finska och så vitt jag vet brukar han inte heller "bo" i Finland minst ett par gånger om året. Men de flesta i klassen frågar ändå Simon vad tex köttbulle heter på finska. Dt gjorde de förut och jag antar att Simon slängde ur sig en vild gissning, för hans svar var helt fel. När jag hörde vad dom kallade köttbulle, ville jag bara gå fram och örfila dom och säga att dt heter LIHAPULLA! Haha, såklart gjorde jag inte dt. Jag gjorde ingenting. Men dt gjorde Ted, han rättade Simon och alla andra. Way to go Ted! Men tro nu för allt i världen inte att jag har någonting emot detta lilla misstag. Nu i efterhand är dt rätt komiskt faktiskt. Och sen har jag absolut inte några som helst problem med att dom anser att Simon är finsk, men inte jag. Visst undrar jag lite över varför dt är så, men dt är inget problem liksom. Den andra saken jag funderat över är någonting som har att göra med Sada och med Matte. I Onsdags hade vi en "lära-känna-varandra" övning. Där kom dt fram att Matte är född i Alby och bott där i typ två år när han var en liten knodd. Genast får han respekt för att han kommer från Alby och dt är ju bara sååååå coolt. Vad dom inte tänker på är Sada. Hon har bott i Alby ända fram tills tioårsåldern. Så Matte är skitcool för att han har bott i Alby under en tid som han inte minns någonting av, medans Sada bott där i mer än halva sitt liv (so far). Matte ska absolut inte ha mer respekt för dt, men inte heller Sada. Alla ska ju trots allt bemötas med respekt. Nu vill jag inte heller att någon tror jag har någonting emot Matte, för dt har jag inte. Nej nej, Matte är en rolig kille som har en skön stil liksom. Men ja, detta är ju som sagt mina åsikter. Feel free to give me yours. :)

Nu ska jag fixa händer och naglar. Jag skriver lite senare, I promise!

Pyssen !

image298

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Sarah

Haha, Simon är väl född i småland?! De e ju bara Perti som e finsk :P Haha, härliga dissar! Respekt från alby, sorry Sada. Men vad är det för respekt med alby av alla ställen i sverige?

2008-01-11 @ 18:31:22
URL: http://sajjo.blogg.se
Postat av: natta

hahaha du är bra på att dissa!! xD allt stämde helt klart :)

2008-01-11 @ 19:49:51
URL: http://favoritnatta.blogg.se
Postat av: JYTTE

För det första så stämmer bara 50% av din fakta, Det Simon sa var ju bara på skämt och det om Alby och Matte är bara skämt de också, får man inte skämta utan att folk tar illa upp ?
men om du verkligen bryr dig om det klassen säger varför säger du inte till oss i klassen ist för att skriva här ? Aja lite mothugg sådär men d får du räkna med när man dissar ;) Sköt om dej gumman :)

2008-01-11 @ 20:17:05
URL: http://jytte.blogg.se
Postat av: Sada

Hah dom som tror att jag tycker det är respekt att vuxit upp i Alby har typ ganska så fel, de är inge respekt me de ;)

2008-01-11 @ 23:53:51

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0