Onsdag

Hellu igen efter 1000 år.

Har inte kunnat blogga för mitt internet har varit helt cp. Hatar vårat internet ibland alltså! Ialla fall.. Jag kan ju ändås berätta vad som hänt, here it goes.

Igår, Tisdag;
Efter senaste inlägget som lades upp strax efter tre, såg jag på tv.
Klockan fem sjussade papi mig och Sada till Pullsipull. Robin var där och han skulle precis käka mat med Bellan, så Sada passade också på att krubba lite. Som hon ser ut (beeeeenraaaaangeeeeeel), så skulle jag vilja proppa i henne mat tills hon sväller upp som en ballong. Haha! Aja, ialla fall. Dom tre åt (jag snodde bara en köttbulle :$) och efter dt skulle vi ringa till Lollo och Fagerlund som vi tyckte skulle komma och sociala sig med oss. Först ringde Robin till Fagerlunds mobilmen trodde han kom fel eftersom att en Andres svarade. Så ringde Robin till Fagerlund igen men då svarade ingen. Så Sada sa att hon skulle ringa och då svarade denne Anderas igen. Sada och han började småtjaffsa i telefonen, för Andreas menade att han hade fått låna detta telefonnummer utav en halv-punkig tjej. Efter några minuter gav Sada upp fighten och la på. Då bestämmde sig Robin för att ringa igen. Så han ringde till Fagerlunds mobil med hemligt nummer och tro dt eller ej, Anderas svarade igen. Men denna gång var Robin snäppet smartare. Såhär lät dt ungefär:
Robin (med en tillgjord, tjejig röst): Hejsan, dt är Kicki är Sandra där?
(Fagerlund heter egentligen Sandra)
Andreas: Vilken Sandra? Du måste ha ringt fel
Robin: Nej, detta är min dotters telefonnummer
Andres blir rädd och säger: Oj, förlåt! Här Sandra..
Sandra: Hallå?
Robin: HAH, DÄR FICK JAG DIG DIN GRIS !!
Haha.. Dt va askul att höra. Mohahaha, Sandra blev tagen på bar gärning vafan. Ialla fall, vi mötte Fagerlund och Lollo vid busshållsplatsen (Andreas följde inte med). Jag fick 50:- (!!!!!) av Lollo (skulle egentligen fått 30:- som hon faktiskt var skyldig mig), men hon sa att hon betalade tillbaka med ränta för att dt tagit så lång tid. Så.. TACK LOLLO! :D <33  Jaa.. Sedan gick vi hem till Bellan och degade där tills Lollo, Fagerlund och Robin gick hem. Då vr dt bara jag, Sada och Bellan kvar. Vi såg lite på Simpsons och sedan kom Bellan syster och hennes kompis och frågade oss om vi ville följa med till Nynäs. Dt ville vi, så vi åkte med. Väl i Nynäs shoppade vi godis för hela slanten och sedan tog jag och Sada bussen hem, medans Bellan åkte med sin syster och hennes kompis.

Idag, Onsdag;
Jag vaknade klockan 04:00! 04:00 !!!!!!!!!! Jag fattade ingenting. Jag hade ju lagt mig innan elva men vaknade klockan fyra och var piggare än piggast. Jag gav upp hoppet om att min pigghet skulle vända så att jag kunde njuta av sömn i två timmar till, men icke! Så jag kollade på tv, läste tidning, satt vid datan och drack 1 liter vatten i väntan på att klockan skulle bli sex. När klockan väl slog sex så gick jag ner. Jag åt frukost med mamma och pappa i en halvtimme och sedan åkte dom iväg. Väckte Erik också innan jag började sminka mig. Eftersom att jag vill vara noga med saker och ting när dt kommer till mitt ansikte, så tar jag vääääldigt lång tid på mig att sminka mig. Idag hade jag en hel timma på mig, så sminkningen gick galant. Skolan började och den gick väl ganska bra. Fick reda på en del schema-ändringar och sådära. På SO:n parades vi in två och två och skulle läsa upp lite fakta om varandra. Jag hamnade med Niklas. Skiiiitkul! Han kunde inte ens stava till mitt andranamn. Haha, hallå? Jag fick sitta och bokstavera dt för honom. Höhö, kulig pojke! Och sedan mitt under mentorstiden så sitter lilla, söta Jytte och stirrar på mig. Så helt plötsligt säger hon "Sussu, vad fint du har sminkat dig!" Genast ser jag allas anstikten vändas mot mig och fort som fan tar jag upp mina händeer, täcker mitt ansikte och kollar bort. Haha! Inte dt att jag inte är glad för berömmet för dt vart jag, men värsta pinsam att säga dt så att alla hör. Jag är inte likadan som Jytte, tvärtom, jag skäms väldigt lätt över små saker. Men men, tack för berömmet Jytte, supergulligt :)  Jytte sa dessutom att hon vunnit biljetter till Grammis-galan. Kan ni fatta, GRAMMIS-GALAN ?! Jag skulle vara aslycklig om jag vore Jytte, fast dt vet jag att hon är. :)

Aja.. Dt var mina två dagar dt. Måste skriva min finska-uppsatts nu. BUUU ! Så ja.. Jag skriver förhoppningsvis innan jag ska sova, annars imorgon.

Pyssen !

PS.
Haha, jag har redan nämnt Jytte några gånger i detta inlägg, men jag vill ändå passa på att tacka för att hon orkar designa min blogg igen. En stor kram till dig Jytte! :) DS.

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0