Tisdag

Yoho ..

Sjuk som jag är tänkte jag att jag kunde skriva lite om mig själv. Here it goes ;


Susanna Tulinen (mellan-namnet är för pinsamt för att skrivas här), föddes den 9:e April 1992 i Huddinge. Bodde i Tullinge med mamma, pappa och bror fram tills år 2000. Då flyttade vi till Sorunda. Den här cpiga hålan kan tydligen inte acceptera nya finska människor, så dt vart inte så där jätte lätt för oss i början av flytten. Men jag orkar inte gå in på detaljer. Ialla fall .. En måndag efter att vi flyttat in skulle vi skaffa katt. Vi tänkte först köpa en men så vart dt två stycken. De Norska Skogkatterna Aida och Carmen flyttade in och vi började renovera hela huset. Så i dagens läge ser huset inte alls ut som dt gjorde innan, dt kan jag garantera.

  Trots allt som hände så flöt allting på och vi skaffade hund. Finska Lapphunden Cessi fick bosätta sig hemma hos oss och jag minns att jag och Erik var helt hyper första dagen vi gick hem från skolan. Vi nästan fightades om vem som skulle få hålla i kopplet när vi gick ut med henne. Haha, annat är dt nu vill jag lova. Mamma bestämde sig för att bli kattuppfödare, så vi har haft en hel del katter här hemma. En unge ville vi behålla och dt gjorde vi. Vi döpte honom till Anakin. Pappa köpte en till kisse till mamma i födelsedagspresent och mamma tänkte para Anakin med den nya kissen, Chimay. Allt var frid och fröjd tills en dag då Anakin inte längre kom hem. Vi var rätt så vana vid att han var borta dagsvis utan att komma hem, men nu hade han varit borta i flera dagar. Erik bestämde sig för att gå till Torp och fråga dom där (Anakin brukade vara där och han var ju trots allt Eriks katt). Efter några timmar kom Erik hem och med tårarna rinnandes längs kindes sa han att Anakin blivit påkörd och begraven vid Torp. Usch, jag minns dagen som igår..

  För ungefär ett och ett halvt år sedan skaffade vi en till vovve. Dt bara för att Cessi var hängig och vi tänkte att lite sällskap kanske skulle pigga upp. Så en till Finsk Lapphund fick bosätta sig i vårat hus. Bailey blev namnet. Och visst vart dt som vi tänkte, Cessi vart piggare och allt vart lättare.

  Haha, har ju nästan bara skrivit om mina husdjur, men dom är ju en så stor del av allting. Aja, back to me! Jag hade lite svårigheter att passa in i skolan. Jag var ju finsk och denna pissiga håla tål ju inte nya finska människor, så.. Ja.. Aja! Allting vände i sjuan. Jag fick vänner och folk började acceptera mig. Okej, låååångt ifrån alla (jag vet fortfarande folk som typ hatar mig), men ändå. Men sedan i början av åttan hände nåt helt konstigt. Allt rasade och jag hamnade på sjukhuset. Fick därefter börja gå hos Bup och allting blev bra igen. Jag har dom där två människorna att tacka, så tack!

  Finns dt nåt mer att skriva? Hm.. Nej, jag tror inte dt. Lägligt då 2900 Happines börjar alldeles strax. Här va lite om mig. Eller ja, mest om mina djur. Haha xD Kanske ska tillägga att jag bytit hårfärg ungefär 1000 gånger. Blont, brunt, svart, rött och allt där emellan.


Pussen

image341


Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0