Lördag - Barn om bröllop

Hittade en sida där dt står om barns tankar kring bröllop. Ni kan få läsa själva. En tjej uppenbarligen älskar rosa och en tycker mycket om sin mamma, hehe. Men se för er själva;

När är det okej att gifta sig?
Daniella, 6 år: När man blir vuxen.
Carl, 6 år: När man blir kär.
Inez, 6 år: När man är 14 år.
Julia, 4 år: När man blir stor och på sommaren.
Justin, 6 år: När man är 18 år.
Ellen, 7 år: När man är 19 år.
Elsa, 6 år: När man är stor och man hittar någon och vet att man vill.

Hur ser ditt drömbröllop ut?
Daniella, 6 år: Det skulle vara bra med en fin tårta.
Inez, 6 år: Det skulle vara lampor som lyste rött och grönt, en fin lång matta i kyrkan som man ska gå på, och blommor på borden där man har fest.
Julia, 4 år: Det ska vara rosa.
Victoria, 8 år: Det skulle vara i en kyrka, med en stor tårta.
Justin, 6 år: Golvet och taket och väggarna ska vara vita och så ska där vara ett stort svart bord med en jättestor vit tårta och ett brunt skrivbord för killen som pratar, och så skall alla mina vänner vara där.
Ada, 4 år: Man ska vara fin och ha diadem och ring på.
Ellen, 7 år: Som mina föräldrars.
Elsa, 6 år: Det ska vara bra och trevligt och lite så.
Simon, 6 år: Det ska vara i en kyrka.



Vem vill du ska vara med på ditt bröllop?
Daniella, 6 år: Kompisarna.
Carl, 6 år: Kusinerna, mamma och pappa, mormor och morfar.
Inez, 6 år: Mormor och morfar, farmor och farfar, moster och mosters kille.
Julia, 4 år: Pappa, mamma och lillebror.
Victoria, 8 år: Hela vår släkt.
Justin, 6 år: Elliot, Gustav, Johan, Julia, Amelie, Jack, DJ, mamma, mormor... alla jag känner!
Ada, 4 år: Alla.
Ellen, 7 år: De jag känner.
Elsa, 6 år: De som kan komma och som jag känner mycket.

Vad är det bästa/sämsta med att gifta sig?
Daniella, 6 år: Det sämsta är att man måste kyssas.
Carl, 6 år: Det sämsta med att inte gifta sig är att man inte får träffa alla som skulle komma till bröllopet.
Inez, 6 år: Det bästa är att man får dansa och det sämsta är att man måste vänta i kyrkan när prästen säger en massa grejor.
Julia, 4 år: Att allt är rosa.
Victoria, 8 år: Det bästa är att man får tårta.
Sigrid, 4 år: För att det är kul.
Justin, 6 år: Det bästa är att man tycker om flickan och man får en familj med den flickan. Det sämsta är att man måste göra en massa saker när man får barn, som städa om barnet inte vill städa, och när alla är borta måste man göra allt.
Ada, 4 år: Det bästa är att man får godis.
Ellen, 7 år: Det bästa är att man får ring på fingret, fina blommor och äta tårta. Det sämsta är att alla pratar hela tiden, man kan få öroninflammation av det.

Hur ska din fru/man se ut och vara?
Daniella, 6 år: Han ska vara snygg.
Carl, 6 år: Hon ska ha rött läppstift, öronhängen, fina kläder, ljust hår och fin kropp. Hon ska vara snäll.
Inez, 6 år: Han ska ha brunt hår... jag vet redan vem det är. Min kusin Jacob.
Julia, 4 år: Han ska ha rosa hår och vara min kompis.
Victoria, 8 år: Han ska vara söt och snäll.
Sigrid, 4 år: En prins.
Justin, 6 år: Snäll, söt och en bra mamma.
Ada, 4 år: Det ska vara en flicka, jag vill inte gifta mig med en pojke.
Ellen, 7 år: Han ska vara ljushårig som Alexander.
Elsa, 6 år: Han ska vara snäll och trevlig.
Simon, 6 år: Hon ska ha svart hår, glittrigt läppstift och mascara.

Hur vet man när man har träffat den rätta/rätte?
Daniella, 6 år: För att man vill gifta sig med honom, och när man känner det i hela kroppen.
Carl, 6 år: För att hon är snygg.
Inez, 6 år: För att han är söt.
Victoria, 8 år: Man bara känner det inom sig.
Justin, 6 år: Om hon är din kompis och du tycker om henne.
Ellen, 7 år: Det pirrar i magen och han är söt.
Elsa, 6 år: Man tänker lite och sen så träffar man honom många gånger och han är bra.
Simon, 6 år: Man kan bara älska en person för man har bara ett hjärta.

Hur träffar man den rätta/rätte?
Carl, 6 år: Man kan leta varje dag.
Inez, 6 år: Man träffar honom där man bor.
Julia, 4 år: Man kan träffa honom på dagis.
Justin, 6 år: Om du har en kompis kan du gifta dig med henne. Eller om du ser en flicka som du inte känner så kan du bara fråga henne vad hon heter och om hon vill gifta sig med dig.
Ellen, 7 år: Man leker med honom och man har träffat honom några gånger.
Elsa, 6 år: Man bara gör ingenting och sen när man träffar honom så vet man det.

Hur skulle du fria till någon?
Daniella, 6 år: Killen ska fråga för killen frågar alltid.
Carl, 6 år: Jag skulle säga "ska vi gifta oss"?
Inez, 6 år: Jag skulle kunna tänka mig att fråga för jag har redan frågat. Jag sa "vill du gifta dig med mig" och han sa "ja".
Julia, 4 år: Jag skulle säga "ska du gifta dig med mig"? Då skulle han säga "ja".
Victoria, 8 år: Han ska fria.
Justin, 6 år: Jag skulle komma med en box med en ring, ställa mig på knä och ge henne ringen och säga "Will you marry me?".
Ellen, 7år: Det är pojken som ska göra det.
Elsa, 6 år: Jag skulle nog kunna fria, men jag vet inte hur.

Hur kan man se om ett par är gifta?
Daniella, 6 år: De kysser varandra mycket och hånglar.
Carl, 6 år: För att de bor i samma hus.
Inez, 6 år: De har guldringar.
Julia, 4 år: För när man gifter sig måste man ha bröllop.
Victoria, 8 år: De är tillsammans mycket och har ring på fingret.
Justin, 6 år: Om de har en ring, om man går tillsammans, om de pussas.
Ada, 4 år: Man har ring som mamma.
Ellen, 7 år: Ringarna.
Elsa, 6 år: För att de har barn.
Simon, 6 år: För att de är vuxna

Källa; brollopsmagasinet.se

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: silje helene

ha en trevlig kväll ;)

2008-07-12 @ 23:07:14
URL: http://siljehelene.blogg.se/
Postat av: Angelica

Fråga mig vad du vill. Förurom det folk inte redan har frågat i tidigare frågestunder. :)

Hoppas du haft en bra dag! :)

2008-07-12 @ 23:08:22
URL: http://angos.blogg.se/
Postat av: Evelina

På buyorsell.blogg.se finns det möjligheten att sälja sådant som bara ligger, men som det inte är något fel på. Istället för att sälja dem via en sida där de tar en avgift för att lägga ut din annons, kan du göra det helt GRATIS på buyorsell. Det är också som en lite skattkista, där man kan hitta helt unika godingar;)

Desto fler som ser bloggen, desto fler annonser, desto större chans att hitta något smarrigt som passar just dig!

2008-07-12 @ 23:09:49
URL: http://buyorsell.blogg.se/
Postat av: Tess

Men guuud! Så himla sött och fint!

2008-07-12 @ 23:09:52
URL: http://egowar.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0