Onsdag - ARG !

Nej, jag skiter i trissen i båda sakerna, jag är arg !

Alltid, alltid, alltid är dt samma visa här hemma. Jag gör allting medans Erik inte gör någonting. Jag får helt enkelt göra allt skit han skiter i. Jag hatar dt ! Ha kan ju för fan inte ens dammsuga när man ber honom. Tre gånger, TRE, har jag fått tömma/fylla diskmaskinen medans han bastar, dunkar musik, är med din filikcvän/kompisar, badar, fiskar eller vafan han nu gör. När mamma och pappa bett honom göra nåt så lite som att fixa framsidan av tomten, så skiter han i dt också. Men vad gör päronen åt dt? Nix, ingenting NADA! Suck .. Jag blir så arg ! Ändå får jag inga mer fördelar än Erik. Näru, kan berätta ett ex; jag och Erik har en deal med pappa att i slutet av åk 8 och 9 så får vi 100:- för varje G, 300:- för varje VG och 500:- för varje MVG. Får man ett enda IG får man inga pengar alls. Jag fick IG i idrott men dt ersattes av mitt finska-betyg. Finskan var ju frivillig och i dt fick jag 500:-. Alltså hade jag ändå 16 betyg som jag hade betyg i och jag fick också pengar för dt. Men Erik han fick kanske 4 - 5 G och resten IG. Men hello, han får ju pengar ändå? Varför? Jo, för att enligt pappa så gick han i sommarskola och jobbade upp sig. Jag var bara tvungen att fräsa tillbaka till pappa och se vad han skulle säga, så jag sa 'Men i sommarskolan jobbar man bara med engelska, svenska och matte. Erik fick ju IG i mer än dom ämnena, men han får ändå pengar. Ska dt va så?' Då påstod pappa att han hade mutat Erik eller vafan han sa. Jaha, asbra ! SKIIIT ! Nu är jag ännu argare för man tänker ju tillbaka på alla orättvisor i denna familj. Suck ..



Aja, Erik är ju mammas och pappas lilla 'bebis' fortfarande, klart han ska få sina privilegier. Ska jag acceptera detta eller gå ut i strejk ? PUH ! Känns bra att få detta skrivet, fast att jag är mycket argare nu. Jag fattar bara inte min lillebror eller mina päron ..

Hoppas ni har förståelse för detta inlägg

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: JYTTE

Hejsan Sussu! :D

Jaha najs najs, välkommen till extensions djungeln!

Vet inte, men jag skulle nog har färgat innan för att då kan de på Taj Mahal hjälpa så du får den exakta färgen för om du färgar efter så blir fägen oftast ljusare eller mörkare än planerat.

Hoppas du fick svar men fråga gärna mer om du undrar.

Lycka till och ha det fint (L)(L)(L)

2008-07-17 @ 07:56:03
URL: http://jytte.blogg.se/
Postat av: Christa

Haha strejka haha gör det vetja! ;P

2008-07-17 @ 13:32:05
Postat av: Cassandra

haha du vet säkert inte direkt vem jag är? men iallfall, så känner jag igen mig i allt du skriver. Exakt samma saker hos mig, och det är så jävla irreterande, & varför inte strejka liksom?^^



skit söt blogg i varje fall:)

2008-07-20 @ 10:37:59
URL: http://onebrokensoul.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0