Lördag / Söndag - Pengar = Lycka ?

Hello alla läsare !

Jag börjar lite smått bli trött vilket är bra, då jag inte vill sova allt för länge imorgon. Inte för att dt händer något speciellt då, men ialla fall. Tänkte börja filofisera (har slitit på dt ordet alltså) nu.

Dt sägs ju att pengar inte gör en lycklig. Dt verkar ju stämma då Britney Spears har alla pengar i världen men ändå verkar ha ett himla sorgset liv. Hennes pappa har kontroll över hennes pengar, hon får knappt träffa sina barn, hon har inte haft dt så bra på killfronten och hon tar inte hand om sig själv. Ja, dt där var bara några av alla grejor på listan. Hennes låt Lucky kanske var en låt som en spågumma gjorde? Jag menar, den passar nästan som handen i handsken in på hennes liv just nu. En annan kändisbrutta som skulle kunna tapetsera planeten med 100$ sedlar är Katie Holmes. Starckan ! Hennes dröm som yngre var att gifta sig med Tom Cruise and well, hennes dröm blev verklighet. Men är hon speciellt lycklig? Hon har blivit ett vandrande skelett, ett tecken på olycklighet och osjälvsäkerhet, och hon ler nästan aldrig längre. Vart jag vill komma är att pengar inte gör en lycklig verkar ju stämma ganska bra, eller hur? För dessa chicks har ju såååå mycket pengar men knappt någon lycka i livet. Men dt där med pengar och lycka kan även ses från en annan synvinkel.Tänk uteliggare i typ Sthlm. Varför ligger dom i tunnebanornas gränder och sover? Jo, för att dom inte har några pengar. Skulle man ge 100.000:- till en av alla gubbarna eller tanterna skulle dom kunna köpa sig ett boende, mat och på så vis skapa sig en början till en bättre framtid. Skulle ni ge en summa pengar (nu snackar jag inte om typ 20:-, men dt hoppas jag att ni själva har förstått) till ett ungt par som precis fött trillingar och bor i en liten tvåa 4 mil utanför stan, ja då skulle dom få stor hjälp av dt. Ni förstår kanske vad jag menar med detta? Alltså, 'Pengar gör en inte lycklig' stämmer inte fullt ut. Dt finns ju alltid flera olika sidor av allting här i världen, så folk borde nog tänka sig för innan dom använder dt där sletna uttrycket igen.



Jaha people. Jag hade inget mer i huvudet just nu, men dt kanske kommer senare. Vet inte om jag riktigt ännu skulle kunna shöva, så ni får väl nöja er med detta så länge. Pussen !

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: JYTTE

Uteliggar i Sthlm har tillgång till boende, bidrag och ett normalt liv så jag är inte så säker på att deras liv skulle bli bättre med 100.000 kr.

Och för 100.000 tror jag inte att de har råd med ett boende tyvärr.

2008-07-14 @ 10:02:31
URL: http://jytte.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0