Torsdag / Fredag - Läsvärt nattinlägg

Kan inte sova, hur mycket jag än försöker. Jag bara filosoferar, hähä. Jag har tänkt på att man borde ha gator i olika kattegorier. Man borde stortera upp Sverige, men ändå ha kvar samma människor i samma byar/städer. Typ alla människor här i Korunda borde liksom sorteras upp, på ett bra sätt alltså. Alla småbarnsfamiljer borde få egna gator. Jag hatar att bo på en gata med bara en massa gamla, gnälliga gubbar och tanter och med en massa småbarn. De flesta ungdomar, liksom jag, sover långt på morgonen. Så långt att man vaknar när de flesta redan hunnit käka både frukost, mellanmål och lunch. Man bara ligger i sängen och soooooover i den tysta och lugna miljön. Ja, så är dt i min dröm ialla fall. Här där jag bor finns dt ju som sagt en heeel del småungar som gnäller, skriker, leker, tjoar och håller på. Dom börjar redan klockan 9, då jag fortfarande bara sovit halva den tiden jag vill och SKA sova. Nu kommer alla vuxna argumentera mot mig (haha, jag försöker låta clever). Dom kommer säga "Men på sommarlovet ska man vakna tidigt så att man får ut mesta möjliga av sitt sommarlov. Tänk bara på när man börjar jobba och bara har typ 8 dagar lov under hela året bla bla blaaaa". Nej nej, så är dt icke picke för min del. Mitt lov går åt att göra absolut iiiiiingenting. PUNKT! Nej, UTROPSTECKEN! Ungsomar som jag sover om dagarna och möjligtvis festar på kvällarna/nätterna. Vi går inte ut klockan åtta och väcker samhället genom att skrikandes åka i våra lådbilar. Pfft ! Jaja, jag snackar ju bara allmänt nu och mest om mig själv, så ta inget personligen riktat mot dig.
Förutom att alla småbarnsfamiljer borde ha sina egna gator och ungdomarna sina, så tycker jag att gamlingarna ska få ha egna gator dom också. Jag fullständigt hatar dessa pensionerade gamlingar. Ta våra grannar som ett exempel. När vi flyttade in här för typ lite drygt åtta år sedan jobbade detta par, en kvinna och en man. Men nu när vi har växt upp (jag och Erik alltså) och skaffat moppe, fiddy, börjat festa osv, ja då har dom även pensionerat sig. Helt naturligt kan man tycka och visst är dt så. So far so good ! Men när gamlingarna känner sig rastlösa och inte har något jobb att tänka på, ja då förstärker dom alla sina sinnen. Våra grannar har förstärkt deras luktsinne. Hur vet jag detta? Jo, dom började nämnligen klaga på att dt luktade bensin hemma hos dom. "Jaha?" tänker väl du nu, och dt kan jag säga att dt gjorde jag också. Men dessa grannar påstår att dt är vårat fel. Eller snarare att dt är vårat garage som är felbyggt. Väggen, som skiljer vårat garage från deras hus, är nämnligen för tunn och håller inte bensinlukten enbart i vårat garage. Wierd! Pappa har alltid haft en bensintank och ett flertal motorcyklar ståendes i dt garaget och aldrig har några klagomål kommit, förrens nu 8 år senare. Förstår ni vart jag vill komma med detta? Gamlingar kan få klaga på varandra istället för att hoppa på ungdomsfamiljer där föräldrarna är hårt arbetande och har annat än grannarnas näsborrar att tänka på. Dessutom, om gamlingarna hade egna gator, skulle dom inte riskera att bli påkörda av ungdomar och deras mopeder. Dt skulle nämnligen få vara moppe-förbud på dessa gator. På alla gator, utom just ungsomarnas gator.

Så, gott folk, vad tycks om mina idéer? Hade jag varit stadsminister så hade jag lätt föreslagit detta för regeringen eller vart man nu föreslår allting. Ni tycker nog jag är dum eller fånig (?) som hoppar på alla stackars gamlingar och småungar, men jag känner att efter allt som hänt min gulliga familj i denna by under dessa år, så har jag en viss rätt att få yttra mig och ge tillbaka lite ris, generellt då förståss. Och återigen, denna blogg speglar ju bara mina tankar och åsikter. Jag förväntar mig inte att ni ska tycka om allt jag skriver eller uttrycker. Dt är ju trots allt erat val att läsa min blogg som handlar om just mig och mina tankar, åsikter och känslor. Dt hoppas jag att jag gjort klart för mig ganska många gånger, eller? Tro nu bara inte att jag inte uppskattar att ni läser och ibland även kommenterar, tvärtom; me like alot! Tycker ni får överfösa mig med typ trehundra kommentarer per inlägg. Vet dock att detta aldrig kommer hända, men vem drömer inte ibland om att vara lika poppis som tex BlondinBella? :)

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: JYTTE

Jag tycker absolut inte som du. ;D Vi ska ha ett blandat samhälle. Om du bara hade ungdomar i din egen ålder som grannar skulle du bli störd när de 6 på morgonen åkte iväg med sin moppe till sitt sommarjobb eller hade fester till 5 på morgonen varje helg, eller har jag fel?

Alla generationer behövs på en gata för att skapa balans. Eller det är iaf vad jag tycker/tror ;) Ha en finfin dag Sussulin (L)

2008-07-11 @ 07:38:51
URL: http://jytte.blogg.se/
Postat av: wendela

fin blogg du har :) headern var jättesnygg :)

2008-07-11 @ 16:48:10
URL: http://oforglomlig.blogg.se/
Postat av: Anneli

Haha sussu du e klart bäst med dina åsikter ^^

om du ställer upp som kandidat så röster jag på dig!! :D <3

2008-07-11 @ 16:48:48
URL: http://asfaltsblomman.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0