Fredag - Midsommar och Finland

Sådärja. Nu har jag fixat salladen och lagt in pommes frittsen i ugnen. I know, dt är midsommar och man ska äta färskpotatis enligt tradiotionen, men jag vill ha pommes. I love pommes helt enkelt. Anne, Micke och farmor är här. Erik har åkt iväg med Jocke för att käka med hans familj på resturang och mamma jobbar. Pappa har precis tagit sönder ett glas också. Väldigt bra av pappa. Mamma kommer då inte vara så glad för dt, hähä.

Nu ska här ätas. Många har redan ätit vid 2 - 3 och ska nu börja fixa sig inför alla fester som vankas, men inte här inte. De vuxna har redan börjat dricka lite smått och själv ska jag inte göra någonting (som jag skrev i mitt förra inlägg).  Lite synd, för nu är jag på festhumör. Sure, kan få dricka av dom som är här, men hur kul skulle dt vara att dricka med dom? Näj, jag måste festa på riktigt snart.

Finland kommer nog att bli av. Vi har kollat på resor och vi åker den 30:e. Mamma och pappa betalar bådas biljetter *överlycklig*. Sedan kommer vi hem den 7:e Juli. Alltså tänkte vi befinna oss där i en vecka. Jag längtar som en dåre, för jag älskar att befinna mig i Finland. Synd bara att Anniina inte bor i Laitila, hade velat träffa henne. Men men, vi (jag + tjocka släkten from Sweden) ska till Finland igen på bröllop i Augusti, och då får jag träffa Annina. Braaaa !

Men juste, jag skulle ju äta. Skrev redan dt ju, haha. Vimsiga Sussu är i farten så se upp, hähä. Ha en trevlig midsommar och festa inte ihjäl er nu. Pussen !

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0