Onsdag - Svar på kommentar

Aloha !

Tänkte börja med att svara på en liten kommentar om inlägget 'lillebror' som jag skrev här om dagen. Kommentaren lyder som följer:

"alltså. får du o erik röka/dricka för era föräldrar? helt sjukt"

Svar:
Jag och Erik får dricka för våra föräldrar. Dom har accepterat att vi inte längre än 12 år eller går runt med en snuttefilt överallt. Vi är ungdomar som prövar på olika saker. Sedan är dt ju självklart att dom inte tycker om att vi gör dt. Dom köper aldrig ut till oss från Systembolaget och bjuder aldrig våra kompisar på alkohol. Men när vi i Januari var i Teneriffa köpte mamma och pappa några drinkar till oss. Men dom var noga med att säga att vi inte skulle få många och dt fick absolut inte vara för mycket alkohol i drinkarna. När Erik köpte 'Absint' (stavning?) som han skulle ta med sig hem, totalförbjöds dt. Erik var tvungen att slänga ut allt i vattnet. Sedan köpte pappa även några 'alkoläskar' till oss. Ni vet typ Smirnoff, för hur farligt är dt egentligen? En 16 åring och en, snart, 15 åring som dricker en flaska med 4.5 % i.
När vi är hemma i Sverige och dricker med våra kompisar måste vi alltid ha mobilen med oss. Vi måste alltid berätta vilka vi är med, när vi åker, när vi planerar att komma hem och vart vi ska vara. Dom vill också oftast veta vad vi ska dricka. Sedan finns dom alltid till hands och vi kan alltid ringa till dom så fort något inträffar (dom är guldvärda för dt).
Angående rökningen så hatar dom att vi gör dt. Men när dt gäller mig så har jag sagt till mamma att jag endast röker när jag druckit alkohol. Erik tänker jag inte tala för nu, men jag vet att jag inte blir beroende och att jag inte heller är dt nu. Jag röker, enligt mig, lagom mycket och som sagt, endast i samband med alkohol. Men jag la ju ut en bild på mig och Erik där vi sitter och röker cigarrer och bilden är tagen av mamma, dt vill du nog också ha svar på. Jo, vi var i Teneriffa när bilden togs. Pappa röker cigarr ibland och dt skulle han även göra denna kväll. Jag och Erik frågade om vi också kunde få en varsin och dt gick pappa med på. Men bara om vi lovade att inte ta halsbloss. Said and done !

Hoppas jag besvarat din kommentar nu. Om du tycker dt är sjukt så varsågod. Jag vet inte hur gammal du är, men om du är runt 16 så borde väl du förstå. Men du kanske är en sån person som smyger ut genom fönstret när mamma och pappa sover, bara för att springa iväg till skolgården och dricka alkohol och sedan på morgonen smyga tillbaka in genom fönstret och behålla din nattliga upplevelse från din mamma och pappa? Helt lugnt förmig, men jag föredrar att låta mina föräldrar veta vad jag håller på med så att dom kan bygga upp ett förtroende för mig. Jag klandrar inte någon ifall dom nu inte delar sina alkohol- och tobaksexperiment med sina föräldrar, jag har nu bara låtit er veta vad jag tycker och känner och att jag faktiskt handlar efter mina tankar och känslor.

Med dt sagt (skrivet) så ska jag tillbaka till soffan för att se på tv. Skriver snart igen om gårdagen och om mina betyg (intressant). Fortsätt kritisera, men sluta vara anonyma. Vill gärna veta vilka ni är, men vågar ni inte stå för era åsikter så får ni vara anonyma. Erat liv, erat val, erat bekymmer !

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0