Torsdag - Jobba jobba jobba

Aloha !

Nu sitter jag här. Har städat klart och har även flyttat kattungarna. Så nu ligger dom inte i sitt bo på trappan, utan har mer space under trappan. Inhägnat ofc !

Imorgon sticker Mikkis till Dalarna. Synd tycker jag. Tycker hon kunde stannat här nere medans hon kan. Hon ska ju ändå flytta upp till Dalarna i höst, och då kommer vi inte ses någonting. Men istället sticker hon redan nu, så vi kommer inte ses under sommaren heller. Dåligt, men hon bestämmer själv.

Jag börjar ju jobba på Måndag. Jobbar sedan två veckor framåt och sen, runt 27:e - 29:e Juni, ska jag och Sada sticka till Finland. Jag har redan bestämt dt, haha. Sen får vi se hur länge vi blir där. Efter Finland blir dt väl att komma hem ett tag och sedan åka tillbaka dit. Ska försöka få ännu ett sommarjobb, men i Finland denna gång. Sada åker ju ändå till Gotland med hennes familj, Mikkis kommer inte befinna sig här nere och resten är tråkiga (förlåt). Jag passar på att tjäna pengar istället för att bara sitta och göra ingenting.

Idag fick jag en trevlig överaskning. Snälla mamma och pappa har i julas bestämt att vi får 100 kr för varje G (betygen alltså). Trevlig överraskning! Har alltdå tjänat 3700:-, men eftersom jag redan fått 400 av dom så får jag 3300:- på kontot i helgen. Har bestämt att inte köpa en laptop förens i Juli. Vi kommer ändå inte få trådlöst bredband förens i jul ungefär.

Ska städa mitt rum nu. Har inte städat mer än nedervåningen (glömde nog skriva dt), och nu är mitt rum i desperat behov av städning. Ska dammsuga mellan mina tre madrasser igen. Hatar att sova i en säng där jag vet att jag inte städat ordentligt. Juste, när jag hittar min kamera (den är konstigt nog borta, måste städat bort den, haha), så ska jag lägga in före/efter bilder på nedervåningen och mitt rum. Låter dt kul? Njä!

PS. Glöm inte läsa Sarah's blogg. Hon är tillbaka med sitt bloggande vilket jag älskar! DS.

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0