Måndag - Triss i Diss

1. Lättklädda, svettiga människor. Sure, att svettas är helt naturligt och dt är okej att vara lättklädd så här på sommaren, man come on; jag vill inte gnugga gubbsvett när jag sitter på bussen ! Tror egentligen inte att någon vill dt. Men dt är ju dt som händer. Säg tex att man sitter i bussen, en varm och solig dag, på väg hem från VH. Efter någon hållplats hoppar en gubbe, 50+, på bussen och eftersom att dt är så trångt sätter han sig bredvid dig. Han har shorts, sandaler och linne på sig. Till råga på allt har han vääääldigt mycket kroppshår.  Du är trött efter en lång dag och vill bara hem. Så, min poäng, vill du sitta där bredvid den gubben och gnugga hans håriga armar och armhålor mot dig? Nej, trodde inte dt heller.

2. Tv 4 Nyheter mitt i filmen. Samma visa hela tiden. Visserligen har dt jämt varit så att Tv 4 har nyheter varje dag klockan 22:00, men kom igen inte mitt i filmen. Pensionärerna sover vid den tiden, och vem av alla småbarnsföräldrar orkar kolla på nyheter klockan tio på kvällen då deras ungar precis slutat gapa ? Jag blev arg igår när detta hände mig; låg i sängen och kollade på Leagully Blonde (stavning?) och klockan tio sa dom 'Nyheter, filmen fortsätter senare'. Efter nyheterna visade dom även 5 - 10 minuter reklam. Alltså låg jag där och såg på en halvtimmes blaska (ja, för mig är dt blaska eftersom att jag inte bryr mig om nyheterna. Ialla fall inte på den tiden av dygnet).

3. Fullgubbar. Ja, dom kan vara roliga att se på när dom håller på med sina fylle-fasoner, men jag måste faktiskt säga att jag hatar dom. Idag i Nynäs fanns dt gott om dom (vet inte om dt jämt finns dt, brukar inte hänga i Nynäs you know). Tre av dom hade tre stooora hundar. Gubbarna satt och stekte i solen med sina spritflaskor medans hundarna febrilt sökte efter skugga dom kunde vila tassarna på. Asfalten är ju faktiskt väldigt het när solen ligger på. När jag satt nere vid stationen och väntade på bussen satt en tjej bredvid mig på bänken. Efter kanske fem minuter sittandes i tystnad på bänken (dt skulle ta bussen 15 minuter att komma), kom dt en gubbe som till en början verkar nykter. Han ställer sig och kollar på busstabellerna, inte många sekunder efter kommer en utländsk man och frågar när bussen mot VH går. Jag pekar på mina hörlurar (hade ipod:en på ganska hög volym), rycker på axlarna och glor vidare på folket som går runt vid stationen. Gubbe nr 1 försöker hjälpa den utländske mannen utan att lyckas. Jag tar ur lurarna och frågar vart han ska, och så hjälper jag honom. Han försvinner iväg och jag börjar lyssna på min musik igen. Gubbe nr 1 säger nåt till mig som jag inte hör och ställer ner sin ryggsäck på marken. Dt är då jag ser att han har fullt med starköl i bagaget. Han hittar några kronor på marken och får typ tårar i ögonen. "Näää meeeen .. Vem lilla små slantar är detta då ? Naawi, kom till pappas plånka" Så gullar han med dom två kronorna han hittat på marken. Så ber han om att få sätta sig på bänken bredvid mig och så börjar han snacka på. Jag nickar bara, kollar bort och säger "Mm.." lite då och då. Hähä, visst är jag trevlig ? Bussen kommer och han börjar vingla sig fram till chauffören. När han fick reda på att bussen inte åkte mot Torö blir han illröd i ansiktet och vinglar tillbaka mot busskuren. Ja ni.. I do not like those drunk asses !

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Christa

Haha spännande dag du har haft det! Jag skulle ha typ dött om enn fyllis satte sig brevid mig haha du vet hur jag är

2008-06-24 @ 00:18:53

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0