Söndag - Oh yes, I'm back !

Då var dt dags igen då. Bloggen skall åter igen hållas aktiv. Sedan återstår dt att se hur skrivsugen jag verkligen kommer att vara om dagarna. Men men, jag kan väl börja med att skriva om förra helgen ..

Lördag 24/5 2008
Jag, Sada och Mikkis klev upp ur sängen vid 05:40 ungefär. Tjuga minuter senare satt vi i bilen på väg mot Finlandsbåten. Frukost var dt första vi fick i oss när vi väl kom fram (till båten alltså), och sedan stack vi till Tax Free. Köpte pilotisar (ett mycket bra köp) och lite snask. Vi tre (mamma höll sig i hytten, she likes it) hittade en fin sittplats mellan däck fem och sex. Satt där kanske några timmar (?) sedan stack vi till hytten för att väcka mami och dra med henne på lunch. Ja, båtresan fortsätter ungefär i denna stil, så jag babblar inte mer om den.
Vi kom fram till mormor ungefär vid åtta tror jag. Gjorde oss hemstadda sedan stack jag, Sada och Mikkis hem till mormor igen medans de andra åkte vidare till Anna och Jonne (moster + hennes fästman). Dit skulle även vi, men vi satt i vårat sovrum och pratade i ett par timmar. När vi ändå kom fram till A + J, så bastade vi. Härligt ! Men man kan väl säga att Mikkis och Sada verkligen inte är riktiga finnar; dom står inte ut med värmen. Haha ! Nej, nu ska jag inte vara taskig. Dom klarade faktiskt 90 grader, vilket inte är illa. Efter bastningen gick vi hem till mormor för en skön natts sömn

Söndag 25/5 2008
Vi åkte till Tanjan Tori (där jag praoade i November) för att leta efter en balklänning. Efter många om och men hittade jag en superfin. Den är grå/silvrig, mer säger jag inte. Meheh .. Vi gled hem till Anna och Jonne för att grilla, mysighetsfaktorn låg på en hög nivå. Efter dt åkte vi hem till mormor.

Måndag 26/5 2008
Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad vi gjorde under dagen, kommer bara ihåg att vi på kvällen åkte hem till min morbror och hans fru. Där åt vi gott innan vi skulle åka till båten som skulle ta oss till Sverige. Båtresan tänker jag inte nämna i denna blogg, då dt finns flera läsare som har något emot mig och mina handlingar. Vill du veta så kan du fråga, men dt är inte säkert att jag kommer svara.

Dt var Finland dt. Kort men trevlig resa. Vad har hänt annars då .. ? Inte så mycket faktiskt. Sov hela Tisdagen eftersom att jag inte fått någon sömn på båten. På Onsdagen var dt skola som vanligt och på Torsdagen åkte jag och Sada till Nynäs. Hon gick på intervju för sommarjobb och sedan åt vi. På Fredagen stack jag, Sada och Albin till stan. Käkade på Sandy's och Albin ville in på NK. Han gjorde väl bort sig lite granna, men jag vill inte skriva ner dt här i bloggen. Meheh .. Igår, Lördag, var jag hemma hos Mikaela eftersom att hon och hennes tvillingbror Micke fyllde år. Grattis till dom ! Fick tårta och så fick jag umgås med Mikkis. Härligt ! Idag har jag planer på att sola. Har redan gjort dt i en timma, men jag orkar inte ligga där ute. Dt är så sjukt tråkigt ! Men jag ska försöka ialla fall. Sedan ska jag ta på mig mitt söta ansikte och glittrande ögon för att fråga pappa om han inte kan vara gullig och köpa mig en matlåda från Konsum. Black & Whit is the shit !

Här är nästa veckas planering :
Måndag - Lämna in bokredovisning + uppsats om Surrealism.
Tisdag - Gröna Lund för hela slanten, hela dagen
Onsdag - Danskurs i skolan. Se upp, Sussu och Sada kommer sopa dansgolvet.
Torsdag - Jag & Mikkis åker till Tumba på morgonen för att fixa mitt hår hos en frisör. Klockan 17:30 är dt bal
Fredag - LEDIG, WIHO !
Lördag, Söndag - Ingen aning
Måndag - Vi ska på middag hos Björn.
Tisdag - Skolavslutning och klassens dag.

Nej, nu ska jag ut i solen. Jag kanske skriver senare, om inte, så kommer jag någon gång ialla fall.

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Anonym

klassens dag är på månda..

2008-06-04 @ 13:02:41

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0