Söndag - Min dröm

Tjenixen !

Jo, jag har i stort sett sovit bort denna dag också. Men jag ville helt enkelt inte vakna, min dröm var så.. Underbar ?

Jag, Sandra, Sabina, Sada, Bellan och Lollo var på Finlands-båten. Dt hände lite grejor ombord och jag kommer ihåg (kommer ihåg av vad jag drömde alltså) att vi rökte jätte mycket. Efter att vi varit på båten åkte jag, Sadnra och Sabina till pizzerian som deras pappa nyss köpt. Vi drack lite öl men så blev vi störda av några fjortisar som stod vid busshållsplatserna och spelade  fjortismusik, så vi satte på hårdrock på högsta volym. Jadu, då höll fjortisarna käften och stack därifrån. Jag sa att jag skulle gå på toa, så jag gick in i Konsum (?) och där träffade jag Mr. D (vill inte skriva hans namn, han får heta Mr. D och dt får ni stå ut med). Mr. D sa att vi skulle hem till honom och sova och efter dt skulle vi spela verklighetsbaseraat Monopol. Så vi sov och när vi vaknat gick vi hem till mig. Där stod min farmor och var redo att spela med oss. Mamma och pappa skulle vara dommare. Mr. D sa att ta ut Monopol 1, 2 och 3 ur hans bil. Vi skulle spela Monopol 1 som var kändisbaserat. Mamma och pappa bestämde att farmor fick spela själv (i ett eget lag alltså) och jag fick spela med Mr. D. Vi började slå på den enorma tärningen och den visade att vi skulle iväg till P. Diddy (ni vet han, den där artisten) och skriva kontrakt. När vi vart där (P. Diddy var enorm. Jag lovar, skitstor var han) skjussade P. Diddys chaufför oss till Eva Mendez (you know hon från tex The fast and the feurious, haha kan inte stava). Där hälsade hon på oss och då märkte jag att dt var jätte många andra som spelade samma spel. Dt hade blivit kväll så Eva Mendez sa att vi inte kunde vara ute utan fick gå in. Väl inne sa hon att vi skulle dansa pardans. Alla parade upp sig men jag fick ingen att dansa med, så jag stack ut ur rummet. På väg ut hörde jag Ms. D (vill inte säga hennes namn heller) säga " Jag kan dansa med vem som helst i dt här rummet, utom med Susanna! " hon liksom viskade så att inte jag skulle höra, men dt gjorde jag ändå, så jag sa " Men tack för den Ms. D, jag hörde faktiskt " Så jag gick ut men gick snabbt in igen. Jag kom ju på att dt var ett spel jag spelade och jag inte kunde svika Mr. D. Ställde mig längst fram och Eva Mendez kollade lite konstigt på mig och undrade om inte jag skulle dansa med någon. Hela salen var tyst men då kom Mr. A (yepp, hans namn förblir också osagt) och ställde sig bredvid mig och sa " Jag vet att du vill dansa med mig " och så log han. Så vi började dansa. En himmla konstig dans var dt. Man fick dansa hur man ville och Eva Mendez skulle säga till alla par som inte dansade bra. Dom skulle få lämna dansgolvet och dom som blev sist kvar skulle vinna ett extrakast i Monopolen. Vi började dansa och dt var sååå mysigt. Men plötsligt så slutade vi. Han fick syn på sin flickvän. Hon var klädd i balklänning och hade fixat håret. Hon gnällde och gnällde på Mr. A. Varför skulle inte han dansa med henne ? Varför skulle han dansa med någon fuling som jag ? Ja, hon gnällde en hel del. Då sa Mr. A "Jag gör detta för min skull ". Så stannade hela salen upp. Ms. D sa " Men hörrö Mr. A, hur kan du dansa med hennne ? Hon är så.. Så stel och hon har inte DET liksom " Ms. D satte sig på en stol bredvid oss. Alla i salen höll med Ms. D. Alla utom Mr. A och Eva Mendez. Då kom Mr. E (vill inte säga hans namn heller) in. Han sa " Men sluta picka på henne, ser ni inte att hon blir ledsen? Hon är faktiskt en väldigt bra person " Så gick han längst bort i salen och satte sig på en stol. " Ja.. " sa jag. " Detta har pågott sen tvåan. Dt har jämt varit så här. Jag har j ämt blivit utfrusen och alla har jämt kollat snetT på mig ". Alla kollade på mig i tre sekunder innanalla  började dansa igen, utom jag och Mr. A. Han tog fram sin kamera, kramade mig och sa att han också tyckte jag var en bra person. Så tog han ett foto på Mr. E och sa att han var en jätte bra vän.

Sen vaknade jag. I know, drömmen låter ju inte underbar, men för mig var den dt. Jag blev faktiskt accepterad för den jag är. Alla personer jag drömde om finns i verkligheten och att dt varit så sen tvåan är sant. Så att jag stog där och inte hade någon att dansa med och han kom fram, dt var verkligen underbart. Inte för att dt var just han, utan för att någon, som sagt, accepterade mig för precis den jag är. Jag ville verkligen inte vakna upp, så dt var därför som jag sov kvar tills ett.
Nu ska jag fixa Annelis blogg (länk till vänster). Sedan ska jag mysa med mina gosiga kattungar, äta och duscha. Haha, om ni fortfarande läser så har ni klarat av att läsa en hel del. Pussen !

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Anneli

haha ja drömmar är.. hrm underliga :P

2008-06-23 @ 12:43:51
URL: http://asfaltsblomman.blogg.se/

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0