fredag - ny klocka

Tjoho !

Varit i Nynäs med mamma nu. Fick en klocka för 198 kronor, vilket var ett rejält fynd. Ordinariepris var 698:-, så mamma tyckte dt var självklart att jag skulle få den. Gull ! Ska försöka beskriva klockan, för jag orkar inte ta kort på den och slänga in en bild. Så lat är jag, hehe. Ialla fall, dt är en röd armbandsklocka. Den är bred och har en digital skärm. Runt skärmen har den några diskreta kristaller. Funktionerna på klockan är många. Förutom att den visar tiden (tim, min, sek), så visar den även datum (år, månad, dag, dagens namn), den har stoppur, telefonbok (onödigt) och så piper den vid varje ny timma. Med andra ord en ganska mångsidig klocka. Tackar mamma väldigt mycket !

Nu ikväll ska jag icke iväg till Mikkis, dt skjuts upp till imorgon. En anledning var att jag har oerhört ont i min blindtarm. En annan anledning är att Sada skulle till Fituna med sin kära family idag. Men imorgon är vi välkomna dit. Så ikväll blir dt istället en massa mys framför teven. Ska se på Talang 2008 och kanske någon film efter dt. Vi får se vart viljan och orken leder mig.

Jag är väldigt glad för att katten min ska få ungar. Sist vi hade en kattunge, Bebbe, var i December tror jag. Jag grät och grät och grät när den flyttade ifrån oss. Hela vägen till Finland fick den åka, och där blev livet kortvarigt. Tyvärr är den nu avlivad. Anledningen var att den varje dag pissade i mormors säng. Inte kul för mormor, men synd för Bebbe. Dt är en av nackdelarna med att skaffa kattungar. Dagen D, när dom ska flytta. Jag hatar dt. Jag har gråtit så sjukt många gånger för alla kattungar som behövt flytta. Verkar kanske störtlöjligt, men sån är jag. Deal with it!

Nej, om man skulle ta och checka in lite bloggar. Kanske ska försöka förstå varför alla 'stora bloggare' är så himmla 'stora'. Vad hände med att alla ska behadlas lika? Mahah, nejdå. Jag fattar poängen. No reason to explaine.

Sötnosar som skrivit sin åsikt

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0