Onsdag - En bra dag

Shit .. Jäkla nya skit blogg. Kunde inte logga in till en början. Ska man behöva ta en massa 'omvägar' för att kunna logga in ? Nej nej, dt tycker ialla fall inte jag !

Ska strax iväg till finskan. Har faktiskt gjort mina läxor, till skillnad från fröken Ignatius. Omvänt denna gång, lite stolt men jag ska ändå inte slänga skit på Christa. Hon har ju varit världens duktigaste varenda gång. Till skillnad från mig som nästan aldrig lämnat in läxorna i tid. Men men, dt ska nog gå bra ändå.

Hade muntliga nationella i matte idag. Gick väl sisådär. Fick sitta i en killgrupp. Adde, Johan och Björn. Fast Bjrön räknas ju egentligen inte. Jag kan ju typ konstatera att Adde verkar vara ett mattesnille. Mig gick dt inte alls lika bra för, men jag ska inte hänga läpp över dt. Jag försökte ju mitt bästa ialla fall.

Idag måste jag plugga skiten ur mig. Hade misstolkat hela grejen med bokredovisningen, så nu kommer den ta typ 1000 år att skriva klart. Jag har inte ens börjat med NO-arbetet, vilket är ett absolut måste idag. Sen ska jag också göra två prov i morgon och ett på Fredag, så jag måste plugga väldigt mycket. Idag är dt inte roligt att vara mig !

Fick 500:- idag från klasskassan. Kan inte säga att jag inte ville ha dom, snarare tvärtom. Är just nu i desperat behov av pengar inför Finland. Fick reda på att jag inte kommer få något studiebidrag förens i Augusti, så mitt konto är i stort sett tomt just nu. Fast några slantar finns dt ju där, men nu snackar vi verkligen inga stora summor. Dt är tur då att man har världens bästa mamma och pappa. Och så var dt ju tur att klassen nu tyckte att jag och Sada skulle få våran del från klasskassan. Väldigt snällt var dt faktiskt !

Kattungarna ligger i sin låda med kattmamman Carmen. Dom är så oerhört söta ! Fast visst, just nu ser dom väl ut som små möss, men tänk er om tre veckor. Då kommer familjen Tulinens hus ha 9 katter som springer runt och 6 av dom komer vara små, söta kittens. Tackar 'Han där uppe' varje gång vi får kattungar. Eller ja, jag tackar mamma via honom (är Kristen, tror dock inte på att dt finns någon gud. Ironi !). Dt är ju trots allt tack vare mamma som vi faktiskt har kattungar här. Hon valde ju att bli en kattuppfödare, vilket är superduper bra enligt mig.

Nej, nu ska jag ta och glida iväg till finskan. Måste bara pussa på alla djur innan jag vandrar iväg, och dt kommer ju ta ett tag. Haha ! Men jag skriver senare tror jag. Dt beror sig ju på om jag hinner eller inte. Har ju en hel del att göra ikväll. Men ni får ha dt så bra, people !

Sötnosar som skrivit sin åsikt
Postat av: Christa

Haha jag gjorde läxan visst!! ;P haha har alltid en plan... gjorde den imorse iskolan ;P

2008-05-21 @ 16:13:03

Bara följ instruktionerna

Du heter väl nåt, eller hur?
Kryssa i rutan

Mail ?

Har du en blogg?

Skriv din åsikt, babe

RSS 2.0